Tuesday, August 2, 2011

KOJO TAUFIK (PAROI) PADA BULAN POSA EDAR RISALAH...

bagi hamper boleh lah......Yg tak ada kat rumah ini beras bang bukan kacang goreng,
Taufik ini sebenarnya tidak tahu apa yang mahu dilakukan sebagai YB ,seperti kata Jai Lanun kawan FB  yang buat posting dalam FB Politik Negeri Sembilan. Bila orang sibuk sembahyang Tarawih si Taufik ini sibuk pula mengedar risalah 10 janji PR jika di berikan memerintah negara. 

Masalah nya jika  PR diberikan  memerintah siapa yang  memerintah bukan PR yang memerintah  DAP yang akan memerintah. PAS kalau setakat satu kerusi saja dalam Negeri Sembilan dan cipot aja kerusi dalam Parlimen , nak memerintah macam mana, Bertanding pun tak diberikan kerusi. bayangkan di Sarawak PAS dapat bertanding 5 kerusi saja. Satu pun tak menang.  
Janji janji PAS pada pilhanraya yang lalu pun tak dilaksanakan lagi.

Hairan , orang sibuk tarawih dia sibuk edarkan risalah. Inilah kerja Taufik , ceramah edar risalah dari dulu lagi.

Jai juga kat Taufik ini suka pergi rumah kenduri tanpa di undang. Sebenarnya kalau di ikut kan hukum  berdosa kalau pergi rumah kenduri tanpa di undang ini.

inilah posting jai.

"Ini lah kojo erh si Taufek kek Paroi. Orang lain solat terawih, dio mongedarkan risalah 10 porkaro jiko dio @ Pas kalau dapek momorintah nogaro kito..Apo yg sey poratikan solamo si Taufek ni monjadi YB Dun Paroi ni, tak ado apo yg di buek erh doh..solain poie konduri kondaro orang dio datang tanpo di jomput dek tuan ghumah ngan muko tak malu di buek datang tak borjomput poie tak borhalau ..apo nak jadi ngan si hampeh ni.."

6 comments:

  1. itulah kojo si taufik ni , dari muklo monang dulu sampai skrg,

    ReplyDelete
  2. tak ado lansung komajuan yg di capai erh solain buek kojo yg tak borfaedah, buek putar bolit fakta ado lah banyak di buek erh si taufek ni kek paroi...

    ReplyDelete
  3. alahai nama jela parti Islam, pjuangan x ubah seperti orang yg dah sesat...jadi jela belaci DAP selama2...

    ReplyDelete
  4. kita tak yah lah cerita pasal keburukan org lain. lebih baik kita cerita pasal kemajuan negeri. macam cerita kereta kabel pd. ada gak faedah. pada saya nak kata dia ni tak bawa apa-apa kepada dun paroi pon tak boleh jugak. sekian.agak-agak la.

    ReplyDelete
  5. terlampau agresif..sampai terlupa kerja yg dibuat ni sama jer ngan keje pembangkang..2 x 5..

    ReplyDelete
  6. kutuk pas, korang tua

    ReplyDelete