Thursday, December 29, 2011

Harakah pembelit, Hasan nafi minta maaf pada PAS

Bekas Pesuruhajaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali pada Khamis menafikan beliau memohon maaf kepada pucuk pimpinan PAS mengenai kritikannya terhadap parti itu sebelum ini pada pertemuan di kediaman rasmi Menteri Besar Kelantan di JKR 10, Kota Baru, Kelantan, kelmarin.

Penafian tersebut sekaligus menolak kenyataan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat bahawa Hasan memohon maaf kepada pucuk pimpinan parti di atas keterlanjurannya.


Hasan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia membidas laporan portal rasmi PAS, Harakahdaily mengenai perkara itu.


"Soal saya turun ke Kota Baru untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.


"Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti kerap kali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan," katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.


Menurut Hasan, beliau dan bekas Timbalan Naib Presiden, Nasharudin Mat Isa dijemput menghadiri satu majlis mahabbah bersama Nik Aziz, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din.


Beliau berkata, majlis tersebut menyentuh hala tuju parti, persediaan Pilihan Raya Umum Ke-13 dan perjalanan harakah sebagai lidah rasmi parti.


"Kami memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya," katanya.


Sementara itu, Hasan turut menzahirkan rasa terharu terhadap penghargaan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan parti terhadap beliau dalam memperjuangkan Islam di negara ini.


Sumber: mStar Online

Wednesday, December 28, 2011

Adam Adli dijatuhkan hukuman buang daripada universiti? Baca sini...

Mahasiswa yang terlibat dengan sebarang kegiatan pelampau di luar universiti akan dikenakan tindakan gantung pembelajaran ataupun gugur taraf sebagai seorang mahasiswa.


Timbalan Penasihat Kanan Pejabat Perundangan Universiti Sains Malaysia (USM), Khirul Anuar Che Azmi berkata KLIK, hukuman yang dijatuhkan bergantung kepada peraturan yang sedia ada.


“Seorang mahasiswa, Adam Adli yang bertindak menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, boleh dijatuhkan hukuman dibuang daripada universiti atau digantung pembelajaran selama dua semester.


“Contoh kes itu dipandang sebagai satu kes yang serius dan ia bergantung kepada Jawatankuasa Tatatertib Pelajar di universitinya untuk hukuman,” katanya.


Katanya lagi, semua mahasiswa yang ditahan atas kesalahan disiplin akan diadili di peringkat universiti di mana mahasiswa ini akan dibicara dahulu oleh Jawatankuasa Tatatertib Pelajar.


Pada laporan berita lain, KLIK satu perhimpunan selama 16 jam akan diadakan oleh sekumpulan mahasiswa di hadapan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) bagi menuntut universiti itu menggugurkan tuduhan terhadap penuntutnya, Adam Adli Abdul Halim kerana menurunkan bendera yang mempunyai gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Syukri Ab Razab yang dipetik dalam portal Malaysiakini sebagai berkata, perhimpunan itu akan bermula dari pukul 9 malam pada 31 Disember sehingga 1 petang keesokan hari.


Jelasnya, malam tersebut dinamakan sebagai 'Malam Talkin untuk AUKU' (Akta Universiti dan Kolej Universiti.


“Tindakan kita duduk (di situ) sebagai simbolik. Diadakan juga ucapan daripada pimpinan pelajar termasuk Adam sendiri," kata Ahmad Syukri.


Beliau yang dihubungi oleh portal itu berkata, sepanjang tempoh perhimpunan itu, terdapat beberapa aktiviti dirancang seperti meletakkan bunga di pintu masuk UPSI.


Pada 23 Disember lalu, Adam Adli menerima surat perintah untuk dibicarakan oleh UPSI yang melibatkan dua pertuduhan iaitu mencemarkan nama UPSI dan menurunkan harta hak milik (bendera) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 17 Disember lalu.


Surat perintah tersebut mengarahkan Adam untuk hadir di perbicaraan mahkamah tatatertib universiti itu pada 9 Januari depan.


Kata PNS:
Apa dah jadi...?


Adam Adli dengan biadap menurunkan bendera berwajah Perdana Menteri
Adam Adli budak PKR
Adam Adli budak Anwar


Tuesday, December 27, 2011

PAS Alami Krisis Identiti


Komentar-komentar yang dikeluarkan oleh beberapa orang tokoh PAS berhubung dasar perjuangan parti tersebut menggambarkan krisis identiti yang sedang dialami oleh PAS.

Datuk Dr. Hasan Ali baru-baru ini mendesak PAS supaya kembali kepada dasar perjuangan asalnya untuk menegakkan negara Islam, sementara Nasarudin Mat Isa pula dilihat masih cenderung kepada kepentingan membentuk kerajaan perpaduan Melayu.
Situasi ini memperlihatkan kedudukan PAS yang kini tidak konsisten, malah turut menimbulkan kekeliruan dari segi hala tuju perjuangan parti itu yang sebenar.
“Sekarang ramai pihak mula membuat pertikaian mengenai perkara ini, oleh itu sangat wajar untuk dipertimbangkan oleh pimpinan PAS, kerana masyarakat hanya berpegang kepada parti politik yang mempertahankan agama Islam dan kedudukan bangsa Melayu serta hak-hak Islam yang termaktub di dalam perlembagaan Malaysia.”
Tambah beliau, konsep negara berkebajikan yang ingin dibawa oleh PAS seperti negara-negara luar yang dipimpin oleh golongan berpendidikan sekular adalah tidak relevan, malah perkara tersebut bercanggah dengan mafhum negara Islam secara total.
Pihak yang terbabit perlu mencari jalan penyelesaian berhubung dakwaan krisis identiti yang dilihat sebagai satu teras di dalam dasar perjuangan parti PAS, selain perlu memberi penjelasan yang tuntas kepada masyarakat bagi mendapatkan kepercayaan mereka 
Sumber: Ulasan Ustaz Abdullah Zaik ketika dihubungi oleh wartawan Media ISMA di sini.– ISMA

Tuesday, December 20, 2011

Turun Bendera Najib : Chergubard mengiringi mamat Adam Adli untuk bertekak dengan BN.

Berlaku pergaduhan mulut antara pejuang BN bersama rombongan chergubard yang mengiringi mamat adam adli ni. Tgok je pict yg di bawah ini.

Budak adam adli yang memakai baju kemeja kotak coklat.

Menyedihkan, bakal pendidik yg langsung tk berkualiti. Bahaya utk mendidik generasi akan datang. Klu dh baru belajar. Fokus belajar. Niler masalah org rasa bijak sangat, pada hal diperkudakan.

Chegubard tak usahlah terus nak bersandiwara...

Hal ini adalah kaitan dengan seorang pelajar ( Adam Adli ) yang bersikap biadap menurunkan bendera memaparkan gambar Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dalam kejadian di Dataran Menara Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara, Sabtu lalu.



KENAPA MAMAT NI SENYAP JE? KATA SUARA KEBEBASAN, KENAPA ORANG LAIN BERCAKAP?



 
CHERGU BARD PULA BERSUARA. JENG3 DIA NI KAN PENGIPAS KING OF DRAMA!

MAMAT NI MUKA TUNJUK GABRA JE, KOTNYER MENYESAL AGAK2NYER

Sumber & Gambar dari :

Friday, December 16, 2011

ANWAR SODOMY II : 9 Januari 2012 untuk Anwar.

Setelah tertangguh..tertangguh dan tertangguh berkali-kali, akhirnya keputusan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diketahui pada 9 Januari  2012.

Ia diumumkan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah selepas selesai pengulungan hujah peguam bela dan pendakwa di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tengahari Khamis.
Kini teka teki paling popular tentulah samada Ketua Umum PKR itu bersalah atau tidak atas dakwaan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan.
Juga menjadi tandatanya andainya hakim mendapati Anwar bersalah, bersediakah beliau melangkah kembali ke penjara Sungai Buloh atau terus berjuang cuba untuk melepaskan dirinya menerusi rayuan..
Kebiasaannya proses rayuan hingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan akan memakan masa panjang. Besar kemungkinan beliau boleh  bertanding dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13.
 Ikut mereka yang dakwa tahu sangat gerak langkah mantan Timbalan Perdana Menteri itu, beliau sentiasa ada ‘idea’ tertentu.
Beliau dikatakan seorang yang gemar membuat kenyataan berbentuk 'jangkaan'
Sebab itu ramai yang tidak hairan apabila Anwar  kata pada wartawan di luar mahkamah, Selasa pilihanraya umum akan diadakan selepas keputusan kesnya.
Mereka faham apa yang tersirat di sebalik kata-kata itu yang dipercayai bermaksud beliau ' kena' dulu lepas itu pilihanraya.
Seperti kebetulan - nun jauh di London, Rabu akhbar The Guardian sudah pukul canang tentang jangkaan itu.  
Ada cakap-cakap berlegar kata  jangan rasa pelik jika Anwar memilih jalan lain ke Putrajaya yakni melalui penjara Sungai Buloh sekalipun Azmin Ali sudah 'ancam' nak ' pecahkan' temboknya.
Dari segi perang saraf di sebalik tembok penjara, suaranya akan bergema lebih hebat seperti dulu.
Skrip kes liwat pertama pasti berulang. Temanya beliau jadi mangsa konspirasi politik pemimpin kerajaan BN. Seluruh tenaga pembangkang akan digerakkan untuk bagi meraih simpati rakyat supaya mengundi mereka.
Dalam bab main sentimen siapa yang boleh lawan mereka yang berjaya membuatkan penyokong taksub melihat keadilan hanya untuk Anwar dan Saiful tidak ada hak langsung untuk itu semua.
Umum tahu, PRU13 adalah bas terakhir Anwar untuk mencapai impian nak jadi  Perdana Menteri .
Makanya segala kemungkinan boleh berlaku.
Bukan rahsia pembangkang berharap kebangkitan rakyat dengan modal kes liwat Anwar  bagi membolehkan mereka menawan Putrajaya selepas pelan 16 September 2008 gagal.
Jika Putrajaya tumbang ...sendiri boleh bayang  bagaimana talian hayat itu boleh ' mensucikan' segala-galanya.
Apapun di sebalik jangkaan itu semua, mungkin ramai yang tidak sedar senario sepanjang perbicaraan kes liwat selama ini sudah memberi petanda yang dikatakan merisaukan orang-orang kanan Anwar.
Lihat sajalah ketika awal kes liwatnya mula dibicarakan, rami penyokongnya hadir.
Namun akhir-akhir ini nak tengok 50 orang penyokong bersidai di lobi mahkamah untuk bagi sokongan moral pun susah.
Dulupun, kalau Anwar berceramah, penuh dewan atau tidak muat padang.
Tetapi kini, ada ceramah Anwar dihadiri tidak lebih 100 orang - sesuatu yang di luar standardnya.
Dalaman PKR, DAP dan PAS kini pun sudah kedengaran macam-macam cerita dan cacamarba berkisar tentang kes liwat itu dan sebagainya.
Masing-masing dah mula gabra dan dilanda kebimbangan adakah rakyat akan termakan dengan usaha mereka untuk meraih simpati menggunakan kes liwat Anwar.
Dari risik-risik di sana sini nampaknya ramai yang sudah naik muak dengan ding dong perbicaraan kes liwat II.

Pendedahan trio Datuk T tentang video seks lelaki mirip Anwar juga banyak membuka mata mereka yang sebelum ini merasa ragu-ragu.
Atas sebab itu orang-orang kanan Anwar dikatakan berusaha bersungguh-sungguh untuk 'tidak bercakap sangat' tentang pendedahan itu dengan harapan orang tidak pandang ia isu besar.
Bayangkan pembangkang yang sentiasa galak dan sibuk mahu siasat itu siasat ini apabila ada saja isu melibatkan pihak kerajaan tetapi tidak berani berbunyi langsung minta siasatan terbuka dibuat ke atas pendedahan video seks.
Mereka yang rasional tentu faham melihat gelagat ' antara dua darjat' pembangkang dalam isu ini.
Juga menjadi perbualan hangat ialah perbandingan dalam kes liwat di mana pasukan peguam Anwar begitu mengagungkan saksi pakar luar negara dan berkeras anggap apa mereka kata yang untungkan Anwar semuanya betul.
Sebaliknya semua orang tahu bagaimana mereka perlekehkan hasil kajian pakar luar negara yang dapati video seks itu 99.9 peratus tulen dalam usaha untuk menyelamatkan Anwar.
Memang melucukan tetapi itulah hakikatnya.Dalam kes liwat cakap pakar luar negara OK...video seks pula tak boleh pakai langsung.
Mungkin mereka dibuai mimpi ingat semua orang taksub dan bengong hingga tidak tahu menilai langsung.
Juga jangan lupa kenapa semua peguam Melayu yang pada awalnya membela kes liwat Anwar tarik diri.
Kini barisan peguam yang membela Anwar kebanyakan bukan Melayu.
Siapa tahu ....barangkali para peguam Melayu yang bijaksana itu sudah ada firasat tentang dakwaan liwat itu dan macam-macam lagi.
Tidak kurang jadi persoalan kenapa Anwar takut bersumpah menafikannya.
Maka teringat pada kata-kata ...berani kerana benar, takut kerana salah.
Sumber: AD

Saturday, December 10, 2011

Tahniah kerana MB perihatin masalah kebajikan rakyat - Borang BRIM kini telah diedarkan.

Tahniah kepada menteri besar Negeri Sembilan  Dato' Seri Haji Mohamad Haji Hasan kerana keperihatinan  beliau terhadap kebajikan rakyat dan tidak melengah lengahkan dan melaksanakan  usaha kerajaan membantu rakyat yang memerlukan dalam bantuan Rakyat RM500 1Malaysia (BRIM) .Negeri Sembilan telah mengorak langkah yang pantas di mana hari ini rakyat telah mula boleh mendapatkan borang borang berkenaan .

Ini jelas membuktikan bahawa Menteri Besar amat perihatin dan mengambil  berat tentang kebajikan rakyat.

 Borang Permohonan Bantuan Rakyat RM500 1Malaysia (BR1M) dan Syarat-Syarat Memohon Bantuan Sara Hidup Isi Rumah

1. Pada pembentangan Bajet 2012 baru-baru ini, Kerajaan telah mengumumkan untuk memberi bantuan tunai, secara one-off, sebanyak RM500 kepada isi rumah yang berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah. Bantuan ini adalah tanda keprihatinan Kerajaan dalam usaha untuk membantu meringankan kenaikan kos sara hidup rakyat.

2. Isi rumah yang layak memohon merujuk kepada seorang lelaki atau wanita yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah atau ketua keluarga. Ini merangkumi individu:

Berkahwin termasuk anak yang berkahwin dan tinggal bersama ibu bapa;
Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan;
Individu (bujang, duda, ibu tunggal) bujang yang mempunyai tanggungan; dan
Warga emas sebatang kara


3.Ketua isi rumah yang berkerja sendiri juga adalah layak untuk memohon.

4. Kerajaan memutuskan, pendaftaran permohonan Bantuan Tunai RM500 akan dibuat mulai hari Sabtu, 10 Disember 2011 untuk tempoh satu bulan. Borang-borang pendaftaran boleh didapati secara percuma mulai tarikh tersebut, di Jabatan Pembangunan Persekutuan, Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM), serta agensi-agensi Kerajaan.

5. Borang yang lengkap di isi berserta salinan Kad Pengenalan hendaklah diserah untuk proses pendaftaran di Jabatan Pembangunan Persekutuan/Negeri, sekolah-sekolah terpilihserta pejabat-pejabat cawangan LHDNM.

6. Pembayaran Bantuan RM500 akan dibuat kepada ketua isi rumah yang layak mulai pertengahan Januari 2012.

7. Bantuan ini dijangka dapat memberi manfaat kepada seramai 5.2 juta isi rumah atau 79.5 peratus daripada keseluruhan isi rumah di negara ini. Pemberian ini melibatkan anggaran peruntukan sebanyak RM2.6 bilion.


PERATURAN

Semua ruangan yang berkaitan perlu diisi dengan HURUF BESAR dengan menggunakan pen. Maklumat perlu diisi dalam Bahasa Malaysia.
Borang yang telah diisi dengan lengkap dan teratur boleh dihantar ke Jabatan Pembangunan Persekutuan, sekolah-sekolah terpilih, cawangan LHDNM yang berdekatan atau kaunter LHDNM yang disediakan.


Individu Yang Layak

Warganegara Malaysia;
Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3000 ke bawah;
Berkahwin;
Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan;
Bujang yang mempunyai tanggungan (dalam rumah yang sama)
Warga emas (berumur 60 tahun ke atas) yang sebatang kara dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3000 ke bawah;



Sila kemukakan salinan;

MyKad / Kad Polis / Kad Tentera
Penyata / Slip gaji terkini bagi pemohon yang menerima gaji sahaja
Waris dan wakil adalah tidak dibenarkan untuk menuntut bayaran bagi pihak pemohon.



Borang permohonan boleh di dapati secara PERCUMA mulai Sabtu bersamaan 10 Disember 2011 di Jabatan Pembangunan Persekutuan, Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM), serta agensi-agensi Kerajaan (seperti Jabatan Kebajikan Masyarakat, sekolah dll). Borang ini juga boleh dimuat turun di laman web kementerian kewangan www.treasury.gov.my mulai esok.

Satu talian hotline bagi menjawab persoalan dan memberi penjelasan mengenai pelaksanaan Bantuan Tunai RM500 - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri, YAB. Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak pada 7 Oktober 2011 yang lalu telah disediakan seperti berikut:

Talian hotline : 1-800-222-500 (Bebas Tol)

Waktu operasi : 9.00 pagi hingga 5.00 petang (hari bekerja)

Bilik Operasi Bajet
Aras 10, Blok Tengah
Kompleks Kementerian Kewangan Malaysia
1-800-222-500 (Hotline)
03-8882 3786 (Faks)
sumber dari MOF & LHDN.




Friday, December 9, 2011

Meletup!!! Video skandal raja fitnah, Cikgu Bard tersebar?

Untuk makluman, Chegu Bard akan diserang bertali arus dalam tempoh terdekat. Serangan awal yang membongkarkan skandal mamat yang suka fitnah orang tu dah tersiar di blog GAP di sini dan blog MIK di sini.

Malah rakan blogger, Gomo pun sudah menyatakan dia akan "meletupkan" Chegu Bard dengan video eksklusif tidak lama lagi, klik di sini. Khabarnya, kerana takut "rahsia gelap"nya terbongkar, Chegu Bard telah cuba membeli Gomo! Perghhhh..!!! Tapi Gomo kata, dia tak jual diri...! Heh!!!

Abis la Chegu Bard lepas ni. Tu laaa..suak sangat tabur fitnah sana sini. Skang ni orang nak dedah dah rahsia peribadi Chegu Bard. Itu bukan fitnah lagi..siap ada bukti lagi haaaa...hehehehe...tungguuuuu..!!!

Petikkan dari : DUKE OF UMNO


KALAU BOSS KAKI SONTOT...
ANAK BUAH PUN MESTI IKUT!!!

Tuesday, December 6, 2011

Apa punya bebal Nurul Izah ni... Klik tengok video ni..

Kalau Papa dia ada video skandal, dia pun ada jugak. Jadi, meh kita tengok video skandal Si Nurul Izzah ni pulak. Katanya ada sampai ternampak Coli dia tertanggal. Ye ke?



Memang sah, Si Nurul Izzah ni tak tau nak jaga rakyat. Yang dia taunya, mempertikaikan itu dan ini.

Nak harapkan dia bantu rakyat?
Pi la mabuk! Apa pun tak boleh pompuan ni... Merapu tak abis-abis.

Friday, November 25, 2011

Pakatan Haram tak pernah pikirkan pasal rakyat, klik tengok video ni!


Mari kita pastikan Negeri Sembilan terus menjadi milik BN...
Undi PAS + Undi PKR = UNDI DAP

Jauhi pembangkang (PR)yang tak pernah pikirkan pasal rakyat... 
Ingat tekak sendiri saja.. Saksikan kenyataan ini...

Thursday, November 24, 2011

DAP N.Sembilan tak sedar dirinya syok sendiri... Klik, tengok sini...


Anthony Loke ( DAP N.Sembilan ) lari ketakutan apabila diserang kembali oleh N9kinicom PolitikNS, Jasunka dan Dylan Faris dalam Twitter. Bermula dengan N9kinicom membuat posting. Biar PR Syok Sendiri - MB NS. http://www.n9kini.net . Anthony loke terus retweet dengan tweet , Siapa Syok sendiri, lepas  PRU 13baru tau, Tungulah keputusan rakyat,  kata Loke.

Politik NS menjawab : Lu ingat rakyat buta ka?

Jasunka: Pigidah Lu loke! kami rakyat X au PR! Sudah Taubat.Booo !

Anthony Loke : Inilah standard propagandis rasmi UMNO N9 Hanya pandai pakai perkataan rasis.

Jasunka : Loke bikin cerita tipu juga saa rakyat dari Rasah  to Lobak, apa pun xtarak in 3 thn... dll

Bila N9kinicom bertanya  kepada Loke  siapa sebebnarnya Rasis bila Tony Phua mahu buang %0%  penjawat awam orang Melayu. Anthony Loke terus lari lintang pukang.

Sekiranya DAP Memerintah, Perlembagaan Pasti Diubah - MB

SEREMBAN, 23 Nov – “Bagaimana pakatan pembangkang mahu merampas Negeri Sembilan sekiranya mereka sesama sendiri tidak bersependapat. Ketika isu Tony Pua disebut di dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam, Loke Siew Fok (Ketua Pembangkang Negeri Sembilan) memberikan alasan bahawa komen Tony Pua yang mengatakan akan mengurangkan separuh daripada kakitangan awam adalah komen peribadi dan tidak ada kena mengena dengan DAP.

“Adakah mereka akan terima sekiranya UMNO membuat alasan yang sama apabila Datuk Ahmad Maslan selaku Ketua Penerangan UMNO mengeluarkan kenyataan. Sudah tentu mereka akan menghentam kita habis-habisan kalau UMNO yang memberikan alasan sedemikian,” ujar Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Utama Mohamad Hasan dalam wawancara khas bersama UMNO-Online di Wisma Negeri, di sini hari ini.

Katanya, Tony Pua bukanlah ahli biasa di dalam parti DAP dan DAP perlu bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang dikeluarkan oleh Tony Pua selaku Setiausaha Penerangan parti tersebut.

Mereka bukan sahaja berhasrat mengurangkan separuh kakitangan awam malah sebelum ini kecoh apabila M. Manoharan, ADUN DAP Kota Alam Shah membuat kenyataan mahu menukar bendera Malaysia.

“Bendera adalah merupakan panji-panji kita. Jika di zaman perang dahulu, akan ada seorang yang memegang panji. Sekiranya pemegang panji ini dibunuh, akan ada orang lain yang memegang panji tersebut asalkan panji itu tidak rebah ke tanah.

“Dalam bahasa lain sebenarnya mereka berhasrat untuk menukar perlembagaan sekiranya mereka memerintah kerana mereka berhasrat untuk mengamalkan Malaysia Malaysian. Jadi, jangan berdolak dalik. Hasrat hati mereka sebenarnya busuk.

“Jadi, kepada kakitangan awam yang menyokong pembangkang, fikirlah semula. Inilah hasrat DAP,” ujarnya.
Mohamad turut menjelaskan, sokongan rakyat Negeri Sembilan terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak semakin meningkat dan dapat dilihat dengan jelas menerusi ‘body language’ yang diberikan.

“Saya harap menjelang PRU akan datang, sokongan ini akan berterusan dan direalisasikan dalam bentuk undi. Harapan saya juga, jangan timbul isu yang boleh ‘membunuh’ peningkatan kita dalam memenangi hati rakyat. Saya menasihatkan para pemimpin yang tidak ada sebarang isu, tidak perlu mengeluarkan sebarang komen sehingga boleh mengelirukan pengundi di akar umbi. Perbanyakkan kerja dalam memantapkan jentera parti,” ujarnya lagi. –MediaUMNO

Thursday, November 17, 2011

Pembangkang jangan jadi barua menghasut orang Asli

Menteri Besar dalam satu program bersama orang asli minggu lalu dan mendapat sambutan yang begitu meriah dari mereka, sila klik kepada  laporan ini 
Kelihatan dalang sebenar yang menganjurkan demonstrasi dan yang juga penghasut kepada orang Asli.
Sukar untuk DAP mencari kelemahan kerja keras Tok Mat kerana Menteri Besar Negeri Sembilan ini sememangnya berkerja  keras untuk rakyat dan sentiasa turun Padang untuk bersama rakyat. Mereka juga tahu bahawa mereka agak sukar untuk mendapatkan kepercayaan dari rakyat  Negeri Sembilan dari semua kaum kerana Tok Mat sememangnya  sentiasa mendampingi semua kaum. Bagi Tok Mat, semua kaum adalah rakyat yang perlu diberikan perhatian walaupun  dari suku kaum pri bumi atau kaum Asli sekali.lihat ini.

Semalam DAP telah menghasut sebilangan orang Asli dan DAP yang mengelarkjan mereka ini adalah dari satu rangkaian yang diberikan nama sebagai rangkaian Jaringan Kampung-Kampung Orang Asli Negeri Sembilan (JKKOANS). Apakah (JKKOANS) ini mewakili orang Asli Negeri Sembilan keseluruhan atau pun  Kumpulan ini adalah kumpulan upahan oleh parti pembangkang DAP ?

Menurut sebuah laman web pembangkang yang sengaja mahu melaga lagakan dan membesarkan isu orang Asli berdemonstrasi ini bahawa Mohamad dilaporkan berkata, perkampungan Orang Asli sebelum ini dibina di atas tanah hutan simpan atas ihsan negeri dan secara tidak langsung bermakna "kampung setinggan" dan mereka tidak mempunyai hak ke atasnya.

Justeru, katanya, kerajaan negeri membuat kajian bersama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) dan mengenal pasti semua kampung Orang Asli untuk diberi hak milik tanah kepada pemilik rumah.

Kenyataan ini sebenarnya diputar belitkan oleh pembangkang untuk menjuarai isu ini kerana kerajaan negeri Sembilan amat prihatin dengan keperihatinan kerajaan Negeri yang mahu mewartakan tanah orang Asli untuk memberikan mereka pelindungan apabila aniaya oleh mana mana pihak apabila ianya  diwartakan .

Menteri Besar apabila dihubungi oleh sebuah Portal N9kini.net berkata  bahawa beliau tidak pernah mengatakan bahawa orang Asli adalah setinggan. Apa yang beliau katakan adalah beliau tidak mahu orang menganggap masyarakat orang Asli adalah masyarakat setinggan dan itulah sebab nya kerajaan Negeri Sembilan mahu mewartakan tanah orang asli.

Pembangkang ini sememangnya tidak ada kerja lain selain dari menghasut dan juga memfitnah kerajaan kerana mahu menjadi juara. DAP sebenarnya  tertekan di Negeri Sembilan kerana sokongan terhadap mereka kini kian pupus dan Pakatan rakyat  akan tewas teruk dui Negeri Sembilan sekitarnya diukur dari segi sokongan rakyat terhadap kerajaan Negeri Sembilan.

Tok Mat tidak perlu  melayan isu isu ini yang boleh kita anggap sebagai remeh dan hanya dari sebilangan orang Asli yang diupah oleh Pembangkang. Pihak berkuasa patut mengambil tindakan sewajarnya kerana perhimpunan yang diadakan  ini adalah perhimpunan haram dan jika ini dibiarkan ianya akan menjadi satu kebiasaan kepada DAP  untuk menganjurkan nya saban Minggu.

Saturday, November 12, 2011

Mabrurkah Haji PM ????

Kajian PKR telah malukan bos mereka , Najib masih lagi popular


INI kisah kaji mengkaji. Perihal kajian (survey) yang dibuat oleh PKR kepada pengundi di Kuala Lumpur, Selangor, Perak dan Johor dan dapati bos depa kalah dari segi populariti kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Lagi best, Anwar bukan saja tidak digemari golongan muda, tetapi juga pengundi wanita.

Hasil kajian tersebut disiarkan oleh portal The Malaysian Insider yang mengatakan Najib dilihat positif oleh 53 peratus pengundi berbanding 38 peratus melihatnya secara negatif.Sebahagian besar sokongan bagi Najib datang daripada komuniti Melayu — sekitar 71 peratus melihatnya secara positif.

Pengundi-pengundi di Johor, kubu kuat Barisan Nasional (BN), menyokong kuat Presiden Umno itu dengan 61 peratus melahirkan sokongan positif. Ia disusuli dengan sokongan di Perak (52 peratus), Selangor (49 peratus) dan Kuala Lumpur (47 peratus).

Berbanding Najib, Anwar mencatatkan sokongan positif daripada 40 peratus pengundi manakala 48 peratus melahirkan pandangan sebaliknya ke atas Ketua Umum PKR itu.

Hanya 32 peratus pengundi Melayu memihak kepimpinan Anwar, bekas timbalan presiden Umno. Seramai 61 peratus pengundi tidak mempamerkan sokongan memihak kepada beliau.

Pengundi-pengundi wanita nampaknya tidak memihak Anwar dengan seramai 53 peratus berkata demikian berbanding 47 peratus pengundi menyokong kepimpinan beliau.

Dalam pada itu paras kaum wanita Melayu yang tidak menyokong kepimpinan Anwar lebih tinggi iaitu 69 peratus.

Bagaimanapun Anwar mempunyai sokongan positif di kalangan pengundi Cina dengan 43 peratus melahirkan pendirian demikian.

Anwar juga diterima dengan baik di negeri pimpinan Pakatan Rakyat — Selangor dan juga Kuala Lumpur (44 peratus) berbanding di Perak (38 peratus) dan Johor (35 peratus).

Anwar popular di kalangan mereka berusia 40 tahun dan ke atas (43 peratus) manakala Najib pula di kalangan mereka berumur 30-39 tahun (55 peratus).

Sementara Anwar popular di kalangan graduan dan bukan graduan, masing-masing 42 dan 40 peratus, Najib pula disambut baik oleh bukan pemegang ijazah (61 peratus).

Kajian itu juga menekankan bahawa Anwar boleh menaikkan imej sebagai seorang pemimpin yang tegas dalam membuat keputusan dengan mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik dan kebolehan memahami isu-isu ekonomi untuk berhadapan dengan "penerimaan secara permukaan" ke atas kepimpinan Najib.Bekas menteri kewangan itu mencatatkan sokongan dalam ketiga-tiga aspek itu berbanding Najib.

Kajian itu dikendalikan antara 22 Ogos dan 15 September lalu di kalangan 1,000 pengundi di Kuala Lumpur, Selangor, Perak dan Johor.

Sumber - AGENDA DAILY

Friday, November 4, 2011

Akhbar West Australian Mengaku Bersalah ! Anwar Ibrahim Minta Maaf Kepada Anak Najib Razak?

nTabloid West Australian akhirnya mengaku bersalah kerana menyiarkan pembohongan tentang laporan berita mengenai anak DS Najib Razak pada hal beliau tidak berada di Perth, Australia ketika itu.

Rujuk di bawah :-



Sekarang kita menanti permohonan maaf daripada Anwar Ibrahim yang telah menyebar fitnah tersebut di dalam twitter beliau. Begitu juga dengan bloggers pro-pembangkang yang turut sama menabur fitnah.

Tindakan membabi buta Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang itu adalah morally despicable, cruel and barbaric (meminjam kata-kata langsi Lim Guan Eng)!

Begitu juga dengan bloggers pro-pembangkang yang lain!


p/s : sedang menunggu Guan Eng & Kit Siang DAP membuktikan mereka pemimpin yang saksama dan transparens dengan mengeluarkan kenyataan menegur Anwar Ibrahim dan bloggers pembangkang. Jika TIADA, anak Guan Eng memang benar-benar terlibat di dalam skandal cabul pelajar sekolah!