Tuesday, August 30, 2011

Perutusan khas sempena Aidilfitri oleh YAB. Menteri Besar N.Sembilan


Assalamualaikum wbt.

Saya sekeluarga ingin mengambil kesempatan ini, untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua muslimin dan muslimat di seluruh Negeri Sembilan dan Malaysia.

Mari kita mengambil kesempatan di hari raya ini untuk ziarah menziarahi dan saling bermaafan di antara satu sama lain. Lupakanlah segala perkara yang boleh meretakkan hubungan antara kita.

Pandanglah kehadapan demi masa depan bangsa Melayu, tanahair dan agama.

Saya sekeluarga juga mengambil kesempatan ini untuk menjemput semua masyarakat di Negeri Sembilan, datang ke majlis rumah terbuka hari raya saya di Kampung Tanjung, Rantau, pada hari Sabtu, 3 September 2011 bermula jam 9.00 pagi hingga 6.00 petang.

Salam Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.

Sumber: N9kini.com

Sunday, August 28, 2011

Gambar : 4 Lelaki Rusia 'Rakam dan Rogol' pelajar Malaysia.

Empat pemuda Rusia daripada keluarga kaya menggunakan iPhone untuk merakam aksi mereka merogol seorang pelajar kolej swasta eksklusif berusia 18 tahun di selatan London.

Keempat-empat pemuda Rusia yang baru berada di Britain selama dua minggu itu telah melakukan serangan seksual kepada pelajar Malaysia selama dua jam dan setengah. Pelajar Malaysia itu menuntut di sebuah kolej esklusif yang mengenakan bayaran £30,000 setahun.


Kesemua tertuduh berusia antara 19 dan 23 tahun, memberikan komentar menjijikkan - malah merakamkan pengakuan tentang rancangan untuk melakukan serangan seksual itu sehari sebelum kejadian.
 
Guilty: Clockwise from top left, Oleg Ivanov, 23, Norayr Davtyan, 22, Armen Simonyan, 19, and 23-year-old Gregory Melnikov all denied the offence but were unanimously convicted by a jury at Woolwich Crown Court 
 
Oleg Ivanov, 23, Norayr Davtyan, 22, Armen Simonyan, 19, dan Gregory Melnikov, 23, menafikan tuduhan yang dikenakan terhadap mereka, namun juri di Mahkamah Woolwich Crown sebulat suara mendapati mereka bersalah.

Davtyan menyifatkan gadis itu sebagai 'mesin' dan di dalam kotak saksi memanggilnya sebagai 'sl **'. Mahkamah diberitahu bahawa Ivanov berasa 'kasihan' terhadap mangsa, apabila melihat dia menangis tetapi dipujuk oleh rakannya Davtyan.

Pendakwa Peter Clement, berkata: "Ahli geng ini melihat aksi antara satu dengan yang lain, memberikan kata-kata semangat antara satu dengan yang lain, dan melontarkan kata-kata komentar tentang perkara yang telah dan akan mereka lakukan terhadap mangsa."

Menurut keterangan mahkamah, pelajar Malaysia itu menghadiri sebuah parti dan meneguk segelas wiski sebelum ke disko.Walaupun tidak ada bukti kukuh yang menyatakan bahawa minumannya itu diletakkan bahan tertentu namun pelajar itu dilaporkan mabuk sebelum kembali kepada parti, muntah-muntah lalu tertidur.

Pada keesokan paginya, mangsa bangun yang menyedari seorang lelaki sedang melakukan seks dengan dirinya. Dia tidak dapat bergerak.

Mangsa memberitahu polis: "Saya hanya mahu dia berhenti, saya tidak dapat bangun, saya tidak dapat berdiri, saya berasa benar-benar, benar-benar, benar-benar letih, saya tidak dapat berbuat apa-apa saya tidak boleh menggerakkan tangan saya .. .

"Saya hanya mahu menutup mata saya, saya hanya ingin mati, saya tidak rela akan perlakuan mereka."


 
Davtyan telah disabitkan atas dua tuduhan rogol, Melnikov disabitkan dengan satu tuduhan rogol dan cubaan rogol manakala Ivanov dan Simonyan kedua-duanya disabitkan atas satu tuduhan rogol.

Mereka masih ditahan sehingga mahkamah menjatuhkan hukuman esok.

Wednesday, August 24, 2011

Mat Sabu bawa PAS cium mulut dengan DAP... Baca lah...





Ikuti pengakuan puak PAS ini terhadap DAP, rakan kesayangannya....

PETALING JAYA, 23 OGOS – Penyertaan orang Melayu ke dalam DAP akan memberi keuntungan kepada Pakatan Rakyat khususnya dan Malaysia amnya dalam jangka masa panjang, kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

“Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.

Menurutnya, UMNO cukup takut jika ramai Melayu sertai DAP kerana isu perkauman yang mereka mainkan tidak akan laku lagi apabila Melayu sudah celik demokrasi dan keadilan.

Beliau menjelaskan ini tidak bermakna beliau menyeru orang Melayu menyertai DAP kerana ia terpulang kepada hasrat hati masing-masing dalam arena demokrasi sebenar yang memberi kebebasan memilih parti.

Menurutnya, hubungan di antara DAP dan PAS semakin erat umpama aur dengan tebing kerana kedua-dua parti memperjuangkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia.

Mohamad berkata, bukti ketelusan DAP telah ditunjukkan oleh Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng setelah mengambil alih Pulau Pinang dengan mengamalkan sistem pentadbiran yang cekap, akauntabel dan telus (CAT) sehingga negeri itu membangun dengan pesat sekali sejak tiga tahun lalu.

“Dari sudut menjaga harta awam, Guan Eng dan wakil-wakil rakyat DAP lebih hebat, dari sudut memisahkan perniagaan peribadi dan pentadbiran kepentingan rakyat. Ini berbeza sekali dengan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO dan Barisan Nasional,” katanya kepada Roketkini.

Tambahnya, ketelusan dan kejujuran wakil-wakil rakyat DAP dapat dilihat apabila mereka hanya bergantung kepada elaun wakil rakyat semata-mata tanpa meminta-minta projek.

“Apabila memerintah, mereka tidak mengambil peluang untuk mencuri duit rakyat seperti mana pemimpin UMNO buat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis berbuka puasa dan makan malam DAP Selangor bersama Lim Guan Eng dan Mohamad  Sabu di Majlis Bandaraya Petaling Jaya di sini malam tadi.

Hubungan erat yang terjalin antara Mohamad dan Guan Eng bermula apabila kedua-duanya ditahan oleh kerajaan BN mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam Operasi Lalang yang dilakukan oleh Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad pada 1987.

Menurut Mohamad, hubungan akrab mereka begitu kukuh sehingga beliau dan Guan Eng membahasakan diri sebagai abang dan adik.

Bagaimana pun, jelas beliau, bukanlah bermakna beliau mengagungkan DAP atau merendahkan PAS, seperti mana yang dimainkan media milik UMNO serta blogger upahan mereka.

“Saya hanya katakan yang benar. Dalam DAP dan PAS, ada orang baik, ada orang kurang baik. Ramai yang baik dari yang kurang baik.

“Dalam PAS, kita ada pemimpin yang hebat seperti Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Beliau juga mementingkan rakyat, membina masyarakat, bukan mengaut kekayaan peribadi.

“Kita mahu suatu hari nanti akan muncul ramai pemimpin seperti Nik Aziz dan Guan Eng,” katanya. – Roketkini.com

Tuesday, August 23, 2011

Live perbicaraan kes liwat : Anwar Ibrahim Dr Osman kantoi.... Anwar pucat..



Semalam Awnar memberi kenyataan dari kandang tertuduh. Tindakannya itu yang tidak memerlukannya mengangkat sumpah dilihat seolah-olah ingin 'menyelamatkan' dirinya daripada disoal balas oleh pasukan pendakwaan. 

Pilihan itu juga digunakan sewenang-wenangnya oleh Anwar untuk 'menyerang' Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah yang sebelum ini telah berpuluh-puluh kali membenarkan penangguhan demi menghormati hak Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sebagai tertuduh. 

Ini komen Anwar selepas memberi kenyataan semalam: 


Tiada satu fakta yang menjelaskan dirinya dari bukti-bukti pihak pendakwaan tetapi Anwar mahu rakyat anggap dia tidak bersalah tetapi enggan jelaskan kenapa dia tidak bersalah. Mengapa pula pihak pendakwaan dipertanggungjawabkan untuk menyediakan bahan untuk Anwar membela dirinya? 

Dia hanya menuduh semua pihak dengan pelbagai konspirasi dan alasan rekaan. Pendakwa sudah nyatakan semalam mereka akan tetap mahu soalbalas Anwar

This madman of Malaysian politics should not get away with his wild and irresponsible accusation on the judge after much accomodation was given by the court to his whim and fancies

Bolehkah ianya dilakukan pendakwa Dato Yusof? 

----------------------------------------- 

0850 - Dilobi ada kira2 20 orang termasuk Saden Wateh, aktivis Anwar dan Azman Abidin, Tim. Ketua PKR Wilayah. Mereka menantikan ketibaan Anwar. Selain tu, dipenuhi oleh wartawan tempatan dan polis. 

0853 - Wartawan dan penyokong Anwar dibenar masuk kamar dimana kira2 30 setakat ini. Dua pakar perubatan dari Australia telah tiba dan akan beri keterangan kepada mahkamah. Manakala barisan pendakwa semuanya sudah masuk kecuali peguambela. Karpal dah tiba dan masih berbincang diluar mahkamah bersama peguamnya. 

0904 - Anwar tiba b'sama isteri. Turut sama Ronnie Liu, Wan Cik Merican dan Rosli Ibrahim, adik. Anwar kelihatan agak suram pagi ni dan muka merah macam sotong. Sukar senyum. Karpal hari ni paling awal sampai. Wartawan kata pagi ni akan hujan lebat kerana Karpal sampai awal tidak seperti seblm ni. 

0911 - Bicara mula. Dato' Yusof kenalkan Dr Shahrom, pakar forensik HUKM ada bersama untuk meneliti keterangan pakar luar negara. Dr Osman, Pusrawi dipanggil ke kandang saksi untuk diperkenalkan. 

0916- Karpal bertanyakan latarbelakang pekerjaan dan pendidikan kepada Dr Osman. Dr Osman juga sahkan ada periksa Saiful pada tarikh 28 June 2008. Dr Osman juga nyatakan semasa diperiksa keadaan genitalia normal n tiada kecederaan. Bila Saiful cakap dia diliwat oleh VVIP, Dr OSman nasihatkan supaya pergi ke Hospital Kerajaan. 

Sama macam yang dijelaskan Saiful! 

0921 - Dr Osman juga menyatakan ada masukan plastik ke dalam anus untuk Protoscope dengan bahan pelincir. Bila Saiful cakap VVIP yang buat, dia berhenti dan nasihatkan ke hospital kerajaan. 

Cross examination dari pendakwa Dato Yusof: 

Dia pertikaikan kenapa tak tanya dengan jelas kepada Saiful sebab musabab sakit anus. Dr Osman agak tergagap untuk menjawab dan kurang stady. 

0930 - Dato Yusof bertanya beberapa soalan berbentuk prosedur terutama mengenai kenapa tidak bertanya awal sebab sakit sebelum ambil tindakan masukan plastik skop ke dalam anus. 

Dato Yusof memberitahu: kenyataan Dr Osman kepada polis ada yang bertentangan. 

Dr Osman juga nyatakan ada lihat plastik dalam anus Saiful dan tidak mengetahui siapa yang letakkannya. 

Dato Yusof cuba tekankan mengenai perkara ini. 

0946 - Dr Osman selesai beri keterangan. Saksi dibebaskan dari kandang saksi. Mahkamah tangguh sebentar. 
Makhamah tangguh sebentar. 

Dr Yusof pertikai bila masukkan plastik skop adakah tanya sebab. Dr Osman jawab dalam masa yang sama masa masukan plastik, baru Saiful cakap dia diliwat VVIP. Bila dah tahu dia stop. Sekiranya dberitahu awal, dia tidak akan masukan plastik dan ganggu anus Saiful. 

Tambahan - Karpal cuba nak pertikaikan kecedreraan anus Saiful disebabkan oleh plastik skop tersebut dan bukan diliwat. 

Ulasan 

Dr. Mohd Osman, bekas doktor Pusrawai memberi keterangan sebagai saksi pembelaan. Antara soalan yang dajukan kepada Dr. Osman oleh Karpal SiIngh adalah sedikit latarbelakang beliau dan menceritakan kejadian semasa Saiful diperiksaa olehnya selepas mengadu sakit di bahagian duburnya.

Saksi merujuk ID 60 iaitu laporan perubatan Dr Osman dari Hosptal Pusrawi. Dr. Osman mendakwa tiada kesan kecederaan dan apabila dimakluman Saiful telah diliwat, Dr Osman menasihatinya terus berjumpa doktor hospital kerajaan.

Dalam soal balas, Dato Yusuf mempersoal tindakan Dr Osman kerana tidak membuat catatan berhubung soalan history finding yang ditanya kepada Saiful berhubung kesakitan yang di alami.

Selain itu, Dato Yusuf mempersoal tindakan Dr Osman kerana tidak menanya soalan punca kesakitan serta siapa yang masukkan skop plastik ke dalam anus Saiful. DPP turut pertikai pihak pendakwaan gagal mendapat laporan penuh pemeriksaan dari Pusparawi.

Dr osman menjelaskan ia bukan satu prosedur biasa menyediakan laporan perubatan. Sebalik bagi kes ini, dia telah diminta menyediakannya oleh salah seoranng officer Pusrawai bernama Azlan tanpa mgetahui beliau tidak mpunyai kuasa untuk mgarahkan beliau berbuat demikian.

Seorng peguam melayu yang didakwa wakil Anwar meminta beliau untuk menandatangani laporan perubatan/akuan bsumpah ke atas Saiful. DPP menegaskan bahaw Dr Osman akan berbuat apa sahaja jika diminta berbuat sesuatu.





Saksi Dr Osman dilihat kurang konsisten dalam kterangan selain beberapa kali ditegur oleh hakim kerana suara yang kurang jelas.

Fokus DPP lebih kepada soalan berhubung sama ada semasa Dr. Osman memasukkan statoskop pada anus Saiful selepas atau sebelum Saiful memaklumkan beliau telah diliwat. Dr. Osman menjawab semasa Saiful memaklumkan yang bercanggah dengan kterangan Saiful.

Selain itu persoalan lebih tertumpu pertikaikan berhubung laporan perubatan saiful dan akuan bsumpah oleh dr osman.

DPP jelas berjaya menafikan keterangan Dr Osman. Dilihat Anwar cuba mewujudkan kecederaan dalam anus Saiful bukanlah disebabkan liwat sebaliknya kecederaan alat statoskop ke dalam dubur Saiful. Dia harap bukti yang diperolehi hasil pemeriksaan HKL boleh dperitkai.

1000 - Bicara bersambung.

Saksi Dr Lourence David Well, pakar DNA Australia menerangkan latarbelkg pendidikan dan pekerjaan. Sekarang bekerja di Victoria Institution Forencic Medicine. Agak stady dalam menerangkan latar belakang pekerjaan dan pengalaman. Perkara biasa keyakinan ketrampilan Mat Salleh. Keterangan David akan disubmit ke mahkamah.

1016 - Kelihatan tiba Azan ismail, AP Indera Mahkota dan Pospanlinggam, PKR Shah Alam tiba.

1036 - Anwar kelihatan agak mengantuk dalam kandang tertuduh sambil memusing kebelakang memerhati anak dan isterinya.

1045 - Maaf ... slang Australian ni mungkin susah sangat untuk kawan kita faham, kot. Lambat skit....

1046 - Leorence terangkan recording is importent to direct the doctor what need to be done, so accurate documentation should be recorded. Notes in performa, estabilish recording and perform whereby standard methodology. Allows to review by legal practioners.
Omputih tak pernah mandi wajib ni nak ngajar-ngajar pulak ... 


1103 - Nair: Do you record who give the history? Dr: Number of source, police, complainant. Nair: Do you record who is around you? I do. Who is present during history was recorded especially very intimate examination, safron presence. Did you normally have police presence during examination? Dr: No, the reasons. Not comfortable with police presence. Unpleasant experiance. 

1114 - Nair: Conclusive, non conclusive and word 'suggestive'. Dr: The word conculusive, he should not qualify, no clinical finding in absent. Nair: If you write report 50-50? Dr: Interprating the findings and history. Nair: Physical examination is it sufficient? Dr: Not sufficient, 'hair was intact'. I did not sense from record such as scalp, chest, I don't know what the significant.

1128 - Mahkamah rehat sekejap. Kami cuba dapatkan rumusan kenyataan doktor Australian ini ...


Kisah perbicaraan selanjutnya KLIK The Unspinners

Monday, August 22, 2011

BICARA LIWAT 22/8 : DS Najib berusaha memasukkan Anwar ke dalam penjara...


Pada penghujung kenyataan sebanyak 32 mukasurat dari kandang tertuduh,  Anwar Ibrahim masih menyalahkan tindakan-tindakan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah sebagai 'menindas haknya dalam mendapatkan perbicaraan yang adil'.

Anwar semasa di kandang tertuduh mendakwa perbicaraan kesnya sebagai satu konspirasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam usaha memasukkannya ke dalam penjara semula.

Ada logik ka??? 
Saksikan video di bawah & nilaikan sendiri:






Gara Gara Chegu Bard kurang ajar , Kompas.com minta maaf dari Perdana Menteri

Akhbar Kompas.com sebuah memohon maaf dari Perdana Menteri dan Isteri kerana rencana yang mereka tulis akibat terpengaruh dengan dakyah pemfitnah tersohor pakatan rakyat  serta akhbar suara Keadilan. Tenguk ini. Bermula dengan tulisan raja petra dan akhirnya disambung oleh pemfitnah tersohor chegu Bard (Badrul Hisham Keadilan Rembau dan juga lidah fitnah Keadilan , suara keadilan)

Sebenarnya Chegu Bard sudah terkedu lama terkantoi apabila telah dibuktikan apa yang difitnah oleh  chegu Bard adalah penipuan belaka. Namun penipuan ini berjaya juga diserap dalam kepala Jumjud  penyokong Pembangkang yang sentiasa  dahagakan cerita cerita fitnah.

Seharusnya Perdana Menteri memikirkan untuk menyaman mereka dan jangan terus berdiam diri. tenguk ini

Sunday, August 21, 2011

Azmil Mustafa (aka Ali setan) kutuk orang Melayu? Klik tengok video di sini...



Dalam bulan Ramadan yang syahdu lagi mulia ini, tetiba seorang lagi bekas artis kena angin yang serupa. Dalam menyampaikan taskirah di sebuah masjid, ulang, masjid…di Masjid An-Nur, Kampung Melayu Subang kelmarin, Azmil Mustafa (aka Ali setan) kutuk orang Melayu selain daripada mengutuk Kerajaan dan polisinya, kaum-kaum lain turut menghina dan mempersendakan DYMM Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan. Tontonlah sendiri video di atas dan buat kesimpulan sendiri.


Selanjutnya klik : N9kini.com

Friday, August 19, 2011

PAS semakin menyongsang arus...

 

Pemimpin-pemimpin PAS ada yang mula hilang akal gara-gara parti itu gagal berdepan kontroversi pemeriksaan JAIS terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) yang sudah berlarut hampir tiga minggu.

Semuanya berpunca kesilapan PAS yang awal-awal lagi enggan menyatakan pendirian terhadap tindakan JAIS yang memeriksa DUMC setelah menerima maklumat ada usaha memurtadkan orang Islam oleh pihak terbabit.


Seperti dinyatakan sebelum ini, demi menjaga hati PKR dan DAP, pemimpin-pemimpin PAS jelas mempolitikkan isu ini sejak awal-awal lagi dengan mengenepikan penjelasan Exco Agama Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

Sebaliknya rancangan PAS bertemu JAIS dan DUMC bagi mendapatkan penjelasan berhubung insiden 3 Ogos itu juga gagal.

Hilang punca dan buntu dengan semua itu, pemimpin PAS baru menyatakan sokongan terhadap JAIS dan meminta jabatan itu bertindak jika ada bukti ujud usaha memurtadkan orang Islam.

Namun, pendirian itu dianggap sudah terlewat kerana masyarakat mula nampak ‘perjuangan sebenar PAS’ yang bukan lagi mahu mempertahanakan dasar-dasar Islam tetapi memperjuangankan sekutu mereka – PKR dan DAP.

Sebab itulah, PAS cuba mengalih isu ini dengan mengheret UMNO dan mendakwa memnjadi dalang tindakan tersebut.

Selain ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapha Ali, kini Ketua Penerangan parti itu, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man turut menyerang UMNO.
        
Dengan menjadikan laporan dan pendedahan blog yang didakwa Tuan Ibrahim sebagai blog pro-UMNO, beliau terus mengaitkan tindakan JAIS itu dengan UMNO.

Lebih buruk beliau menuduh perangkap ini sengaja dipasang UMNO yang hanya merosakkan lagi nama baik Islam yang kini sudah cacat cela.

Sekadar bertanya, sebanyak mana UMNO merosakkan Islam berbanding PAS yang sanggup mjengeluarkan macam-macam fatwa dan amanat sehingga mengkafirkan orang-orang UMNO?

Apakah fakwa-fatwa songsang Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat demi menyelamatkan parti dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang meliwat, berbogel dan ditangkap khalwat tidak mencacat celakan Islam?

Jawapannya, PAS hanya meludah ke langit.

PAS jelas menyongsang arus daripada perlembagaan parti untuk memperjuangkan dasar-dasar Islam berlandaskan Al-Quran.

Tidak hairan kebelakangan ini sejak bersekedudukan dengan PKR dan DAP, parti itu sanggup menjual Islam asalkan dapat undi yang pembangkang perlukan untuk mengambil alih Putrajaya.

Dalam isu JAIS dan DUMC, PAS tidak patut menuduh UMNO sebagai dalang hanya berpandukan laporan blog yang pro-UMNO atau desakan-desakan NGO termasuk Senator Ezam Mohd Nor yang menyokong tindakan JAIS.

Apa bezanya dengan blog pro pembangkang yang sentiasa menyerang UMNO dan pemimpinnnya apabila timbul sesuatu isu?

Apa bezanya dengan ancaman demonstrasi jalanan haram anjuran pembangkang termasuk PAS sendiri semata-mata mahu tuntutan politik mereka ditunaikan?

Apa bezanya dengan macam-macam bukti yang didedahkan oleh pemimpin pembangkang walapun ianya sulit malah ada antaranya tidak diketahui kesahihannya?

Amat bodoh Tuan Ibrahim menjadikan apa dilaporkan penulis blog, pendedahan maklumat tindakan JAIS di internet dan tindakan mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyatakan pendirian berhubung kontroversi tersebut didalangi UMNO.
Tuan Ibrahim tidak harus curiga dengan ulasan pemimpin-pemimpin UMNO dalam isu ini.

Sesiapa sahaja orang Islam, tidak termasuk segelintir pemimpin PAS yang sudah hilang perjuangan asal akan bangkit mempertahankan tindakan JAIS.
Mengapa Tuan Ibrahim mempersoalkan kredibiliti JAIS, kecewa dengan pendedahan bukti-bukti di internet yang beliau anggap bahan sulit?

Beliau sepatutnya meminta Mustapha mendedahkan bukti jika benar UMNO menjadi dalang disebalik semua ini bukannya turut sama menjadi Luncai yang akhirnya terjun bersama-sama labunya. 

Tuan Ibrahim juga tidak wajar menjadikan kelewatan JAIS menyiapkan laporan siasatan sebagai bukti ada kaitan dengan UMNO.

Sedangkan 12 orang Islam yang berada di gereja pada malam kontroversi itu tidak hadir memberi keterangan kepada JAIS pada awalnya.

Beliau sepatutnya menasihati ke semua mereka terbabit akur arahan JAIS atau meminta peguam semua terbabit bekerja sama dengan JAIS bukan mengambil tindakan terhadap JAIS.

Sebenarnya, pengajaran daripada semua ini menampakkan PAS sudah tiada dahan atau akar untuk berpaut bagi mengembalikan maruah parti itu sebagai mempertahankan Islam.

PAS sudah jauh meninggalkan perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu.

Adakah perjuangan parti itu yang kononnya mempertahankan Islam sudah sampai ke penghujungnya?
                                                                     
Mungkin ini sebahagian tanda-tandanya.

Sumber: Agenda Daily.

Thursday, August 18, 2011

Undi pos: Empat bekas askar dipergunakan untuk khianat negara, kata Panglima ATM


Kepincangan sistem pilihan raya terus dibangkitkan oleh blog-blog pembangkang dengan mendedahkan empat bekas anggota tentera dengan membuat pengakuan bahawa mereka pernah mengundi bagi pihak anggota lain atas arahan pegawai atasan, semalam.



Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jen. Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, proses undi pos tentera adalah bersih, telus dan profesional tanpa sebarang campur tangan oleh semua peringkat kepimpinan angkatan bersenjata itu.

Justeru, beliau menyangkal berlakunya penyelewengan undi pos seperti yang didakwa empat bekas anggotanya semalam.

Beliau yakin keempat-empat bekas anggota ATM itu telah dipergunakan pihak tertentu untuk membuat kenyataan sedemikian demi kepentingan politik mereka.

Namun, beliau menyifatkan tindakan bekas anggota ATM itu sebagai satu pengkhianatan kepada kerajaan dan ATM.

"Saya kesal dengan pihak tertentu yang sengaja memanipulasikan bekas anggota ATM itu untuk kepentingan peribadi mereka,” katanya pada sidang media di Kementerian Pertahanan di sini, hari ini.

Zulkifeli mengulas dakwaan empat bekas anggota ATM itu pada sidang media anjuran PAS semalam bahawa mereka kononnya diarahkan pegawai pemerintah untuk menanda ribuan kertas undi pos.

Beliau menegaskan bahawa sistem undi pos tentera adalah berteraskan kepada prosedur yang diamalkan sejak Pilihan Raya Umum pertama dan selaras dengan prosedur yang dipraktikkan negara-negara demokrasi.

Sumber: Bernama

Saksikan Sidang Video ini:



Penubuhan Jawatankuasa Pemilih Parlimen : ‘Bukan pilihanraya songsang’ - DS Najib.

Pelbagai reaksi negatif pembangkang kononnya penubuhan jawatankuasa itu, yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Isnin lalu. Ada yang mengatakan ini satu helah kerajaan dan ada juga yang mengatakan bahawa ini satu bukti menunjukkan kepincangan dan kesongsangan sistem pilihanraya yang ada pada hari ini. 

Datuk Seri Najib Razak menegaskan keputusan kerajaan menubuhkan Jawatankuasa Pemilih Parlimen bagi melakukan reformasi pilihan raya bukan bermakna pilihan raya di negara ini songsang, sebaliknya ia mencerminkan keikhlasan kerajaan untuk melakukan pembaharuan supaya pilihan raya dilihat bersih dan adil.


“Ini bukan pengakuan tidak langsung yang pilihan raya songsang dalam negara kita. Jika songsang, kita tak ‘serah’ Selangor kepada pembangkang. Kita kalah pada pilihan raya lalu, tetapi kita pinjamkan sementara saja kepada pembangkang.

“Kita boleh melakukan yang terbaik dan memperbaiki proses pilihan raya. Kita tidak takut pembaharuan, tetapi ingin memastikan siapa yang memerintah negara mesti berasas kepada kehendak rakyat sebenar,” kata Perdana Menteri pada majlis berbuka puasa bersama rakyat di Pangsapuri Seri Perantau, Selat Klang di sini, semalam.

Najib berkata, sebagai Perdana Menteri beliau berasa amat bertuah kerana penduduk di negara ini hidup dalam keadaan aman dan harmoni, berbanding rakan sejawatannya di United Kingdom yang baru-baru ini berdepan rusuhan.

Sehubungan itu, beliau mengajak rakyat agar tidak memperkecilkan keamanan dan keharmonian yang dikecapi sekarang.

“Saya dapat rasakan perasaan rakan saya, PM (Perdana Menteri) Britain (David Cameron) yang berdepan dengan rusuhan, bukan sekali, tetapi beberapa hari dalam sebuah negara yang dulunya menjajah kita yang dianggap sebagai negara yang membawa kepada amalan demokrasi berparlimen.

“Bagaimanapun, PM Britain hari ini menyatakan bahawa masyarakat dia sudah dinodai dengan akhlak membawa kepada masyarakat yang banyak penyakit,” katanya.

Sumber : BHarian Online.

Eklusif ::: Lihatlah rintihan Saiful Bahari - Jika Anwar tidak terasa bagaimana dengan Wan Azizah dan Nurul Izzah ?????


Bermunajat pada Allah di pucak Jabal Nur, Gua Hira’.

Musim Haji yang lepas, November 2010. Cahaya dihujung, Masjidil Haram

Assalammualaikum dan Salam Hormat buat semua,

Kelmarin, pada tanggal 15hb Ogos 2011, genaplah tiga tahun saya melafazkan sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan. Semalam, saya kembali semula ziarah masjid yang penuh bersejarah buat diri saya ini.

Saya merasa amat terharu apabila pulang semula ke masjid ini. Peristiwa yang penuh bersejarah itu masih segar dalam ingatan saya. Pelbagai kisah yang berlaku sebelum, semasa dan selepas 3 tahun saya melafazkan sumpah laknat tersebut. Ada diantaranya diketahui umum, ada juga yang tidak pernah saya kongsikan. Justeru, izinkan saya berkongsi sedikit sebanyak kisah-kisah tersebut.

Sebelum

Pada awalnya, ia sepatutnya diadakan dengan kehadiran kedua-dua pihak, iaitu saya dan juga yang dituduh pada ketika itu, DS Anwar Ibrahim. Namun setelah dipelawa dan sering berdolak-dalih untuk berminggu-minggu lamanya, saya dan setelah mendapat persetujuan keluarga, memutuskan untuk melafazkan sumpah tersebut bersendirian, iaitu sumpah laknat.

Untuk makluman, walaupun saya sendiri dengan rela hati untuk melafazkannya, tindakan saya ini tercetus apabila ia disarankan oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri pada dan disokong oleh Tuan Guru Nik Aziz pada awal Julai 2008. Boleh rujuk artikel ini

Justeru, selepas berfikir, berbincang dengan keluarga dan beberapa ahli agama,  pada 7 Julai 2008, saya telah mempelawa beliau(DS Anwar) untuk bermubahalah. Namun beliau tidak membuat apa tindakan untuk bermubahalah.

Selepas sumpah
Selepas saya melafazkan sumpah tersebut, ia telah menimbulkan pelbagai kontroversi, kecaman, kutukan, fitnah, penipuan dan cacian oleh beberapa pihak. Sebagai contoh saya telah ditohmah sakit tenat, membuang air besar mengunakan tiub dan sebagainya. Walaubagaimanapun, dakwaan tersebut ternyata sekali adalah tidak benar. Akhirnya, setelah 2 tahun, pihak yang memfitnah saya itu sudah pun memohon maaf secara terbuka. Boleh rujukdisini

Bagaimana atasi cabaran
Dari awal hingga ke hari ini, saya tidak pernah putus mohon bantuan dari Allah. Saya buang sifat ‘AKU’ dalam diri kerana saya memang tidak mempunyai apa-apa daya dan kekuatan, semuanya datang dari Allah SWT. Hanya Allah tempat saya berserah dan tempat saya bergantung. Saya sentiasa berdoa, istiqamah dan sabar.

Selain itu, saya berpegang pada prinsip ” Biarlah diri ini dihina oleh Jutaan manusia, hilang segala nikmat dunia, daripada  ditarik nikmat di akhirat dan dihina oleh Allah SWT, kerana tidak berani berkorban menegakkan Yang HAK”
Perjuangan dan kisah Rasulullah SAW juga sentiasa saya jadikan panduan dan iktibar dalam menempuhi apa jua rintangan dan halangan dalam perjuangan menegakkan yang HAK.

Tidak dinafikan, memang banyak cabaran dan rintangan, namun saya bersyukur kerana saya dapat menghadapinya dengan tenang dan banyak bantuan dari Allah yang saya terima. Alhamdulillah…

Prosiding Mahkamah
Walaupun proses prosiding berjalan agak perlahan atas sebab-sebab tertentu, saya berkeyakinan penuh terhadap sistem perundangan kita. Di peringkat ini, Saya bersyukur kerana saya telah memberi keterangan dan kes dipihak pendakwaan telah selesai dan kini adalah kes diperingkat pembelaan. Lebih pada itu saya redha dan serah pada Allah.

Ternyata, ada hikmah disebalik kelewatan dan penangguhan ini. Banyak permata yang saya kutip sepanjang perjalanan selama 3 tahun ini. Antaranya, ia mendidik saya tentang ilmu sabar. Hatta, ia telah menjadikan saya seorang yang lebih kental dan berkeyakinan untuk tempuhi apa jua rintangan dan cabaran dimasa akan datang. Insyaallah..

Kenangan manis sepanjang 3 tahun
Antara kenangan manis yang saya perolehi setelah 3 tahun ini; Pertama, Pertolongan dan bantuan dari pelbagai pihak yang berdoa dan benar-benar ikhlas membela saya, sebagai contoh para blogger yang dari awal hingga kini masih istiqamah membela saya. Mereka melakukan ini dengan penuh ikhlas, tanpa meminta balasan. Begitu juga dengan dengan rakan-rakan dialam maya yang lain seperti di Facebook, Twitter, Forum-Forum online yang lain.

Kedua, saya telah selesai memberi keterangan dan dibebaskan sebagai saksi. Ketiga,  Berkesempatan mengiringi nenek mengerjakan ibadah Haji pada November 2010. Boleh  di sini.

Keempat, saya rasa bersyukur kerana keluarga dan pelbagai pihak terus mendoakan dan memberi sokongan, serta boleh menerima diri saya seadanya walaupun aib dan maruah sudah hancur berkecai.

Akhir kalam, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada semua yang terus mendoakan, membela dan membantu saya selama ini. Doa untuk kalian semua tidak pernah saya lupakan, hanya Allah SWT yang dapat membalas segala budi dan jasa anda sekalian.

Insyaallah, dibulan yang mulia ini, kebenaran akan bangkit. Sama-sama kita doakan.

Akan terus berdoa, istiqamah dan sabar

Kepada Allah saya berserah

SAIFUL BUKHARI AZLAN

p/s: Terima kasih  pada pihak TV3, khasnya buat Unit Berita & Hal Ehwal Semasa kerana sudi menemurah dan memberi ruangan Ekslusif untuk saya di Buletin Utama semalam dan hari ini. 

Dipetik dari blog mohdsaifulbukhari.blogspot.com

Pemuda Umno Lancar Ekspedisi Desa

KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda UMNO akan melancarkan Ekpedisi Desa 1Malaysia (ED1M), program kembara melihat pertumbuhan dan kemajuan industri desa di negara ini pada 4 Oktober depan.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata program itu dengan kerjasama Dewan Usahawan Industri Desa akan dibahagikan kepada zon utara, zon selatan, zon timur dan zon Sabah serta Sarawak.

"Kita sasarkan antara 150 dan 200 peserta dalam setiap zon," katanya pada sidang media sempena program itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dijadual melepaskan peserta pada pelancaran program itu di PWTC.

Khairy berkata, program itu dimulakan dengan zon utara pada 4 hingga 8 Oktober di mana peserta akan meninjau industri desa di Perak, Pulau Pinang, Kedah, Perlis dan Selatan Thailand.

Antara lokasi industri desa yang dikenal pasti untuk dilawati ialah projek yang berjaya dalam bidang industri asas tani, kraftangan, jahitan dan inap desa.

Khairy menambah, peserta akan didedahkan dengan amalan terbaik dalam industri desa bagi membolehkan mereka mengaplikasikannya dalam projek masing-masing.

"Bagi peserta yang mempunyai pelan perniagaan yang bagus selepas menghadiri program ini, kita akan bantu mereka dapatkan geran daripada pihak yang terlibat untuk projek mereka," katanya.

Beliau turut mengalu-alukan golongan usahawan muda dan pelajar menyertai program itu dengan mendaftar di laman sesawang www.ekspedisidesa.com.my atau menghubungi talian 03-40423892.

Stesen televisyen berbayar Astro juga akan menjadikan ED1M sebagai program realiti 13 episod, katanya.

Wednesday, August 17, 2011

Aspan oh Aspan ..kemaruk dan taksub pada DAP sehingga meramalkan BN lingkup PRU13

Kesian dengan Aspan Alias yang sekarang ini begitu kemaruk dan taksub sekali dengan DAP dan kebelakangan ini melihat DAP adalah sebuah parti yang hebat sekali. kata apa punj pasal DAP dengan Aspan Alias sekarang ianya tidak akan jalan dan tidak akan diterima oleh Aspan. Aspan sanggup pergi ke majlis  makan malam DAP yang pastinya menghidangkan ba alif ba ya.

Dalam tulisan terbaru Aspan yang banyak menggunakan angan angan dan sedikit fakta fakta yang sudah tidak lagi relevan untuk menrelisasikan penulisannya dan juga menyedapkan hatinya yang kini taksub kepada DAP, Besar kot , Anthony Loke hulur tiap tiap bulan Aspan. 99 % sukar untuk kita percaya lagi. Aspan Alias sekarang hanya mahu membuktikan kesetiaan dia kepada Anthony Loke.Mungkin Aspan sedang menginding mana mana kerusi yang boleh dia dicalonkan bawah tiket DAP.

Lihat saja apa yang di "pridict" oleh Aspan dalam tulisan terbaru Aspan :

" Kita sedikit sebanyak boleh membuat ‘prediction’ awal tentang apa yang akan berlaku di Semenanjung dalam pilihanraya nanti. Dalam pilihanraya yang lepas di Semenanjung BN telah memenangi hanya 80 kerusi termasuk kerusi yang di menangi oleh calun bebas yang menggunakan symbol PAS, iaitu Ibrahim Ali.

Dalam kumpulan 80 calon BN yang menang ini adalah 15 yang dimenangi oleh MCA, 1 oleh Gerakan dan 2 lagi oleh MIC. Lain-lain perkataan UMNO Semenanjung hanya memenangi 62 kerusi dan menjadi 70 kerusi jika di campurkan dengan kerusi-kerusi UMNO/BN yang dimenangi di Sabah.

Jika UMNO mampu mempertahankan semua kerusi yang dipertandingkan di Semenanjung ia bermakna UMNO hanya mempunyai 62 kerusi selain dari tambahan sebanyak 8 kerusi di Sabah (jika menang). Jika MCA tewas di 11 kerusi di Semenanjung seperti yang di telah di ramal oleh banyak pihak maka BN di Semenanjung hanya memenangi 67 kerusi kesemuanya. Justru BN terpaksa menjadikan Sabah dan Sarawak sebagai tumpuan untuk mencukupi kerusi bagi membentuk kerajaan dengan majoriti mudah 112 kerusi. "

Tulisan Aspan banyak berkisarkan kepada perkataan jika, Aspan lupa pula untuk menulis bagaimana pula jika rakyat yang sudah mulai bosan dengan pakatan rakyat dan sudah mula  merasakan tertipu dan jika mereka menghumban semua calon calon pakatan rakyat atau sebahagian dari calon calon berkenaan dan memberikan undi kepada Barisan Nasional. Siapa lagi  yang Aspan akan jilat selepas ini jika  Anthony Loke  juga menghuban Aspan .

Aspan tidak  perlulah mengkhianat perjuangan bangsa , tulis apa sekali rakyat sudah tidak percaya kerana mereka tahu di mana  landasan perjuangan  Aspan. bagi saja fulus lebat , orang itu lah yang baik, kalau tak bagi siapa aku akan tulis macam macam yang buruk mengenai diri kamu. Apakah Aspan tidak  merasa malu dengan orang orang kampung. Fulus punya pasal sanggup korbankan Melayu dan Islam.

Nuzul Quran

NUZUL AL-QURAN  
Sejarah al-Quran: Antara  peristiwa agung dalam sejarah umat Islam di bulan Ramadan ialah turunnya kitab suci al-Quran atau disebut Nuzul al-Quran. Ia dirakamkan dalam al-Quran, melalui firman Allah yang bermaksud: “Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekelian manusia, dan menjadi keterangan yang menjelaskan petunjuk dan menjelaskan perbezaan antara yang benar dan yang salah.” (Surah al-Baqarah, ayat 185) 
Peristiwa Nuzul al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, di Gua Hira’ tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad saw.

Al-Quran merupakan mukjizat yang paling besar yang dikurniakan kepada Nabi saw. Kita hendaklah beriman dan mempercayai isi kandungan al-Quran. Beriman dengan al-Quran merupakan salah satu dalam Rukun Iman.
Erti Nuzul al-Quran: ‘Nuzul’ bererti turun atau berpindah, iaitu berpindah dari tempat sebelah atas ke tempat di sebelah bawah.‘Al-Quran’ pula bermaksud bacaan atau himpunan. Ia dikatakan sebagai bacaan kerana al-Quran itu untuk dibaca oleh manusia. Ia juga dikatakan himpunan kerana dalam al-Quran itu terhimpun ayat-ayat yang menjelaskan pelbagai perkara yang meliputi soal tauhid, ibadat, jinayat, muamalat, munakahat dan sebagainya.1


Nama-Nama Lain:


Selain disebut al-Quran, ia  juga disebut al-Kitab, al-Furqan, An-Nur, al-Zikr dan lain-lain.
 Proses Penurunan al-Quran: Al-Quran diturunkan beransur-ansur dalam masa 23 tahun.13 tahun di Makkah dan 10 tahun di Madinah. Kehebatan al-Quran:
1.         Allah berfirman yang bermaksud: “Katakanlah wahai Muhammad, sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan sebanding dengannya walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri.” (Surah al-Israa’, ayat 88)
2.         Orang yang membaca, menghafaz dan melihat sambil memikirkan keajaiban yang ada pada susunannya diberikan pahala.
3.         Al-Quran sumber hidayah bagi kebahagiaan hidup manusia di dunia dan di akhirat.
4.         Tidak sesiapa pun sama ada di kalangan manusia atau jin yang mampu mencipta  ayat yang menyerupai al-Quran. Firman Allah yang bermaksud: “ dan jika kamu merasa ragu-ragu dengan apa yang Kami turunkan kepada hamba Kami, bawalah satu surah yang seumpamanya, ajaklah saksi-saksi (penolong-penolong) kamu, selain Allah, sekiranya kamu (di kalangan) orang yang benar.”(al-Baqarah, ayat 23).
5.         Al-Quran merupakan mukjizat tertinggi dan teristimewa yang hanya dikurniakan kepada Nabi saw.
6.         Manusia belum mampu menyelami dan menerokai rahsia al-Quran secara menyeluruh sehingga hari ini. Ini bererti sifat kehebatan, kesaktian, keagungan dan keunggulan al-Quran secara tersendiri dengan pengertiannya yang amat luas dan mendalam  kekal terpelihara hingga kiamat.
7.         Al-Quran sebagai petunjuk jalan kebenaran. Membawa manusia daripada kegelapan kepada cahaya yang terang. Allah berfirman yang bermaksud: “Inilah Kitab yang tiada keraguan padanya, menjadi petunjuk kepada orang yang bertakwa.” (al-Baqarah, ayat 2)2 
8.         Membaca al-Quran mendapat ganjaran pahala dan syafaat daripada Allah. Rasulullah saw bersabda dengan maksud: ‘Bacalah al-Quran, sesungguhnya ia akan datang pada hari kiamat sebagai syafaat kepada pembacanya.”
  Tuntutan al-Quran: Sesungguhnya al-Quran mempunyai tiga hak yang wajib ke atas umat Islam untuk menunaikannya. 
  1. Hak untuk membaca dan bertilawah kepadanya.
  2. Hak untuk bertakbir atau memahami makna dan menjiwai kehidupan.
  3. Hak untuk beramal dengan seluruh isi kandungannya.
   Peringatan: 
  1. Al-Quran untuk dibaca buka dijadikan perhiasan.
  2. Al-Quran tidak menjadi syifa’ (ubat) bagi orang yang ingkar dan zalim.
  3. Al-Quran menjadi petunjuk kepada orang-orang yang bertakwa.
  4. Hati yang keras boleh dilembutkan dengan hidayah al-Quran dengan keizinan Allah.
  5. Pesan Nabi saw: Aku tinggalkan dua perkara yang jika kamu berpegang kepada kedua-duannya, nescaya kamu tidak akan sesat selama-lamanya, iaitu Kitab Allah (al-Quran) dan Sunnahku (al-Hadis).
     Semoga Ramadan kali ini membawa rahmat buat kita semua. Amin.     

Dr. Abdul Rahman Abdullah
Atase Pendidikan,MSD Washington DC.Ramadan 1430 September 2009  
 

Tuesday, August 16, 2011

Siapa sebenarnya yang tekan Koh Tsu Koon ?

Panas  berapi betul cerita  Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon ini kebelakangan ini sehingga  terpampang luas  di dada akhbar dan juga  blog blog pro UMNO. Mungkin besar sangat dosa Koh Tsu Koon sehingga  dia diaibkan dan nampak cara ada tangan tangan yang diatas  juga yang memainkan peranan mencurahkan minyak petrol untuk menyemarakkan api yang sedang dibakar.

Apa juga yang sedang berlaku penulis rasakan ianya agak terlambati  sedikit tekanan yang dilakukan kepada Tsu Khoon yang mana  ianya sepatut dilakukan lebih awal lagi. Di Pulau Pinang nampaknya hanya UMNO sahaja yang cuba merampas kembali Pulau Pinang sedangkan Tsu Khoon masih merasakan bahawa dirinya masih stabil atas tiket Presiden Gerakan dan mempunyai tempat di Putrajaya. 

Banyak bola tanggung yang diberikan oleh DAP Pulau Pinang  dibiarkan begitu sahaja oleh Gerakan dan gerakan seolah olah tidak wujud lagi . Terus terang apa yang boleh kita katakan DAP akan terus berkuasa pada PRU13 ini di Pulau Pinang dan jika inilah cara Gerakan bekerja dan cara Koh tsu koon bertindak yang kini menjadi ulat di mata bukan sahaja rakyat Pulau Pinang tetapi ahli Gerakan sendiri. Kita  ikuti apakah kesudahan tekanan ini. sila baca ini.



ADUN BERZINA

Monday, August 15, 2011

Azizah naik angin dengan Anwar - Dia yang menyondol PM pula yang nak kena pikul kata...

WHY NOT ME?

(Ayoyo Zah, hang pun nak jadi saksi kah? Jam Omega dah jumpa?)

Salam 2 all.

Teman tersenyum melihat gelagat manusia yang ditabal bininya sendiri sebagai anugerah tuhan akhir-akhir ini yang merapunya semakin menjadi-jadi. Mutakhir Mat CD memohon kepada Mahkamah untuk mengheret YAB Dato' Sri Najib dan YABhg Datin Sri Rosmah Mansor sebagai saksi beliau dalam kes pertuduhan beliau meliwat stafnya Saiful Bkhori Azlan.

Mungkin ramai yang akan terpinga-pinga kenapa Mat CD dan juaknya Karpal Singh nak memanggil PM sebagai saksi mereka kerana ramai yang tidak faham apa kaitan PM dengan liwatan Anwar terhadap Saiful. Bak kata seorang kawan, "dia yang sedap menyondol, PM nak kena pikul!".

Pertama kita perlu faham, bila seseorang Orang Kena Tuduh (OKT) saperti Anwar memanggil seseorang sebagai saksi beliau dalam pembelaan, itu bermakna ianya bertujuan untuk memberi keterangan menyokong pembelaan beliau. Adalah satu kebodohan dan kebangangan yang melampau jika seorang OKT memanggil seorang saksi yang bukan sahaja tidak akan menyokong pembelaan beliau, malah akan memberi keterangan menentang beliau. Melainkan dia mempunyai niat lain!
Apa pembelaan Anwar? Alibi - beliau mendakwa tidak ada ditempat kejadian. Pihak pendakwa mengemukakan bukti bahawa Anwar berada ditempat kejadian, malahan ujud kesan airmani dalam karung kunyit Saiful yang DNAnya disahkan milik Mat CD. Jadi Anwar berhadapan dengan satu masalah besar untuk menafikan dia tidak ada ditempat kejadian. Tambah pulak Mahkamah telahpun menyabitkan ujud kes prima facie Anwar meliwat stafnya Saiful. Bermakna jika Anwar tidak mendatangkan keterangan dan bukti dia memang tidak ada ditempat kejadian, hampir pasti Mahkamah akan menyabitkan kesalahan meliwat stafnya Saiful, dan disumbat kedalam Sg. Buloh!!!

Jadi apa relevannya Mat CD nak panggil PM sebagai saksi? Anwar tidak pernah kata pada masa kejadian dia sedang bermesyuarat, atau makan kuaci dengan PM. Atau pada masa kejadian Datin Sri Rosmah sedang masak nasi untuk dia dan Wan Azizah makan. Itu maksud pembelaan alibi. Maknanya dia tiada ditempat kejadian tetapi sebaliknya mendakwa sedang berada dengan PM dan Datin Sri Rosmah. Tapi itu bukan keterangan Anwar. Jadi PM dan Datin Sri Rosmah bukan saksi alibi Anwar. Oleh itu, apa tujuan dipanggil PM dan Datin Sri Rosmah? Tentu ada niat lain bukan!

Atau Anwar nak kata PM dan Datin Sri Rosmah yang sumbat airmani dia kedalam karung kunyit Saiful? Persoalan besarnya ialah, mana PM dan Datin Sri Rosmah dapat airmani Anwar? Dia poskan ke PM ke? Atau Wan Azizah bagi sampel kat Datin Sri Rosmah? Gila bukan? Jadi itu juga pun tidak menasabah? Jadi apa tujuan Anwar panggil PM dan Datin Sri Rosmah sebagai saksi pembelaan Anwar? Tentu ada niat lain bukan!

Teman kenal Anwar ni yop. Pada perbicaraan tahun 1998, kami merancang memanggil YAB Tun Mahathir, Tan Sri Megat Junid, dan ramai lagi Menteri, pimpinan kerajaan dan lain-lain sebagai saksi pembelaan Anwar. Apa tujuan nak panggil Tun M dan lain-lain tu? Untuk pembelaan alibi? Bukan, tapi ada sebab lain. Tunggulah nanti teman disapina ke Mahkamah, teman akan bongkarkan semua itu dalam keterangan. Ringkasnya bak saperti kata Anwar sendiri, "kita pulun mamak kutty ni dalam Mahkamah!".

Banyak lagilah yop perkara yang teman boleh sebut disini, yang rumusannya ialah tujuan memanggil YAB PM dan Datin Sri Rosmah bukan bertujuan untuk pembelaan alibi. Tetapi untuk tujuan lain. Tambah-tambah dengan si Karpal menjadi loyer. Karpal Pengerusi DAP yang UMNO menjadi musuh nombor wahid dia. Karpal yang pada 22.10.1997 boleh kata Anwar kaki liwat tetapi tetiba jadi loyer membela Anwar. Teman cukup yakin mereka mempunyai agenda "udang sebalik mee". Pada teman, Pendakwaraya patut mintak permohonan Anwar untuk panggil YAB PM dan Datin Sri Rosmah wajib dicampak ke Laut Mati, tempat kaum Lut kena benam!!

Yang peliknya, kenapa Anwar tidak berani panggil bini dia sendiri sebagai saksi? Panggillah Wan Azizah untuk bagi keterangan, mungkin Wan Azizah boleh datang dengan pakai jam Omega. Maklumlah dengar cerita ramai yang pernah mendapat hadiah jam mahal-mahal dari Mat CD ni. Teman cadangkan kepada Pendakwaraya supaya memanggil Wan Azizah beri keterangan jika Anwar tidak mahu memanggil "isteri tercinta" dia. Kita tengok macam mana Wan Azizah nak mengalibikan manusia yang dia tabal sebagai anugerah tuhan yop!!

Teman bertambah pelik kenapa saksi alibi saperti Haji Hasanuddin, Mohd. Sani dan lain-lain juga perlu diminta melalui Mahkamah. Mereka ini adalah kawan-kawan Anwar. Haji Hasanuddin adalah pemilik kondo tempat Saiful kena liwat. Sani pulak adalah pemandu Anwar sendiri. Persoalannya, mengapa Anwar perlu memohon Mahkamah supaya mereka ini, kawan-kawan dia sendiri, hadir dan datang beri keterangan untuk dia. Apakah mereka pun dah cabut dari Anwar? Memang pelik yop..pelik bin hairan bin ajaib bin majnun yang kawan-kawan dia sendiri kena dipanggil melalui Mahkamah!

Dan bertambah-tambah teman pelik kenapa teman sendiri dan rakan-rakan lain tidak dipanggil sebagai saksi? Contohnya:

1. Rahimi - beliau adalah pegawai khas di pejabat Anwar di Seksyen 16 Petaling Jaya semasa kejadian berlaku. Rahimi yang rekemen Saiful bekerja di pejabat Anwar. Rahimi telah membuat lapuran polis yang beliau disuruh membuat Surat Akuan Sumpah palsu untuk mengaitkan YAB PM dalam kes liwat tersebut. Mengapa Anwar tidak memanggil Rahimi sebagai saksi?

2. Rasid - juga seorang lagi pembantu Anwar. Rasid juga telah membuat lapuran polis beliau disuruh buat Surat Akuan Sumpah palsu berkaitan kes liwat terhadap Saiful ini. Kenapa Anwar tidak memanggil Rasid, rakan banduan penjara Sg. Buloh bersama dengan Anwar dahulu? Mengapa Anwar tidak mahu memanggil Rasid sebagai saksi?

3. YB Senator Ezam Mohd. Nor - bekas Ketua Pemuda PKR, mantan panglima kanan Anwar. Saiful berjumpa dengan Ezam menceritakan bagaimana dia diliwat oleh Anwar. Mengapa Anwar tidak mahu memanggil Ezam sebagai saksi?

4. Wan Azizah - isteri Anwar dan Presiden pepatung PKR. Beliau boleh memberi keterangan apa jadi dengan Anwar pada hari kejadian, dan hari Saiful buat repot polis. Wan Azizah juga boleh ceritakan apa bukti beliau ada untuk buat kenyataan Anwar perlu menyorok di Kedutaan Turki kerana konon ada sniper assasin nak tembak Anwar. Mungkin Wan Azizah boleh perkuatkan keterangan sambil memakai jam Omega sekali! Mengapa Anwar tidak mahu memanggil Wan Azizah sebagai saksi?

5. Anuar Saari - bekas pegawai khas Anwar. Beliau boleh berikan keterangan mengenai pengalaman "ngeri" yang beliau lalui bersama Anwar. Apa pengalaman "ngeri" itu teman tak boleh nak cerita yop, elok Anuar dedahkan bila dipanggil sebagai saksi dalam Mahkamah. Sure menggemparkan negara dan dunia kalau mendengar "pengalaman ngeri" Anuar Saari. Mengapa Anwar tidak mahu memanggil Anuar Saari sebagai saksi?

6. YB Wee Choo Keong - Ahli Parlimen Wangsa Maju, juga seorang loyer. Beliau boleh ceritakan bagaimana beliau dipanggil untuk menjadi saksi untuk surat akuan sumpah Rahimi, kebetulan pada masa itu YB Wee adalah Pesuruhjaya Sumpah. YB Wee boleh ceritakan mengenai surat Akuan Sumpah yang Rahimi dakwa palsu itu. Kebetulan YB Wee masih menyimpan salinan asal surat Akuan Sumpah itu yang disangka hilang oleh "sesetengah pihak". Tengok apa akan jadi kalau YB Wee datang ke Mahkamah beri keterangan dan mengemukakan surat Akuan Sumpah itu? Mengapa Anwar tidak mahu memanggil YB Wee sebagai saksi?

Teman juga mahu bertanya, mengapa Anwar tidak mahu panggil teman sebagai saksi? Teman bersedia bila-bila masa. Malahan teman cabar Anwar dan Karpal supaya memanggil teman sebagai saksi. Tak sabar teman nak ke Mahkamah memberi keterangan. Dan bila dipanggil nanti, teman akan beritahu Mahkamah perkara berikut:
1. bagaimana keadaan Anwar apabila mendapat maklumat Saiful telah membuat lapuran polis yang dia diliwat Anwar. Apa rupa dia masa tu? Ramai yang tahu tu yop. Teman akan ceritakan macam mana Anwar pada hari Saiful membuat lapuran polis itu. Teman tidak akan lupa tarikh 28.06.2008 itu, masih segar dalam ingatan teman;

2. Teman juga akan ceritakan apa berlaku dalam bilik hotel Quality Inn, Shah Alam malam 28.06.2008 itu selepas Saiful membuat lapuran polis itu. Bagaimana keadaan Anwar masa itu? Apa Wan Azizah buat malam tu?

3. Teman juga nak ceritakan kepada Mahkamah apa yang dibincangkan malam itu. Bagaimana Rahimi dibawa datang ke Quality Inn Hotel malam itu? Apa yang dia disuruh buat oleh beberapa orang tertentu pada malam itu, siapa orang tertentu tu dan apa peranan YB Wee Choo Keong pada malam itu?

4. Teman juga akan menceritakan kepada Mahkamah bagaimana timbul kisah Anwar nak lari ke Turki, kemudiannya ditukar ke Kedutaan Turki, kemudiannya ditukar ke rumah Duta Besar Turki. Kenapa Anwar nak lari?

5. Teman juga nak beri keterangan bagaimana timbul cerita Anwar hendak ditembak mati oleh penempak "sniper" upahan. Siapa yang mencadangkan kisah itu? Dan apa sebab cerita itu didedahkan?

6. Teman juga nak ceritakan kepada Mahkamah bagaimana Anwar menceritakan kemungkinan ada airmani dia didalam karung kunyit Saiful, dan kemungkinan ada airmani lain bersama. Ya yop, Anwar awal-awal dah ceritakan yang kononnya polis akan bawa keterangan akan ada airmani dia didalam karung kunyit Saiful. Macam mana Anwar tahu? Kenapa Anwar ceritakan begitu? Apa tujuan dia ceritakan?

Eh yop, banyak yang teman boleh ceritakan yop. Dan semua itu relevan dengan kes liwat terhadap Saiful. Tunggulah bila Anwar & Karpal sapina teman, dan saksi-saksi lain yang teman sebut diatas. Tak sabar teman nak Mahkamah yop. Dah lama teman nunggu nak bagi keterangan ni, tapi dema tak panggil pun!!! Teman cabar Anwar & Karpal supaya panggil teman dan rakan-rakan lain diatas sebagai saksi dalam perbicaraan dia meliwat Saiful!!!

Jadi pokok pangkal kisahnya yop, kenapa kami saksi-saksi yang relevan ni langsung tidak dipanggil oleh Anwar, sedangkan kami yang tahu sedikit sebanyak, malah ada yang terlibat secara langsung. Kenapa YAB Dato' Sri Najib dan YABhg Datin Sri Rosmah yang langsung tak ada kena mengena dengan kes liwat ini hendak dipanggil sebagai saksi?

Teman berpendapat Pendakwaraya patut membantah pemanggilan YAB PM dan Datin Sri Rosmah sebagai saksi. Gunakan alasan yang teman bagi ni, kenapa kami yang relevan ni dia tak mau panggil sebagai saksi, tau-tau nak panggil YAB PM dan YABhg Datin Sri Rosmah. Teman juga menasihatkan YAB PM dan YABhg Datin Sri Rosmah supaya jangan layan Mat CD yang tengah meroyan ni. Kalau sapina dikeluarkan, elok mohon dibatalkan sapina itu macam yang dibuat oleh Tun Mahathir pada tahun 1999. Teman cukup yakin Mat CD akan gunakan alasan ini untuk menangguhkan kes.

Oh ya, ramai yang tertanya-tanya kenapa Mat CD nak menangguhkan kes dia? Dia nak tunggu apa? Senang je jawapannya. Teman cukup yakin Anwar akan mencari jalan menangguhkan kes dia sehingga ke PRU 13. Sebab apa? Sebab dia berharap akan menang pilihanraya ke 13 dan jadi PM, dan lepas itu bolehlah semua kes dia ditutup; dan kalau boleh sumbat Saiful (dan juga Datuk Eskay) dan yang lain-lain dalam tahanan. Itulah yang dibuatnya terhadap Umi Hafilda & Azizan pada tahun 1997, sehingga menyalahgunakan pihak Cawangan Khas PDRM untuk menyumbat Umi & Azizan kedalam tahanan dan membuat surat Akuan Palsu untuk melepaskan Anwar. Itulah sebab YA Augustine Paul menyumbat Anwar ke penjara Sg. Buloh selama 6 tahun, kerana menyalahgunakan kuasa mengarahkan Cawangan Khas PDRM mendapatkan akuan Palsu daripada Umi & Azizan!

Oleh itu yop, teman nasihatkan supaya gunakanlah otak. Janganlah terima bulat-bulat apa yang Anwar kelentong. Jangan lupa dia pernah bohong dan tipu satu dunia pasal 16 Sept. Dia boleh buat macam-macam yop! Janganlah jadi macam kaum Anwarinas dan Koonyet:2, bila ditanya soalan kenapa tak tanya atau double-check, dia akan kata "ketuk kepala tanya lutut" (sebab otak dema letak kat lutut yop, itu pun kalau ada otak!). Tapi kita yang ada aqal ni senang saja, "tepok dada tanya iman masing-masing yop". Insyallah ALLAH akan berikan petunjuk dan hidayahnya, tambah-tambah bula puasa ni yop.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
09 Ramadhan 1432
09 Ogos 2011
 
http://zul4kulim.blogspot.com/2011/08/why-not-me.html

Inilah bakal Perdana Menteri Malaysia yang hebat

Sejak menyertai DAP dan menjadi penulis akhbar fitnah Roket Aspan Alias kini bertambah lantang mengkritik UMNO dan kini dilakukan secara terus terang di blognya. Aspan bukan lagi seorang Ahli UMNO pada dasarnya dan Aspan kini tanpa segan silu mengkritik UMNO.

yang paling menarik, Aspan kini lebih hebat dari Perdana Menteri, Perdana Menteri bagi Aspan adalah seorang yang bodoh seorang yang tidak tahu memimpin. Aspan mengkritik Perdana Menteri melantik Palinevel sebagai menteri penuh  dengan alasan kononnya kerajaan mahu memujuk hati kaum India, Aspan juga mengkritik PerdananMenteri kerana Memilih Sharizat Jalil sebagai menteri walaupun kalah kepada Nurul Izzah, Beliau juga mengkritik tentang size kabinet kerajaan Malaysia yang kononnya  satu ketika dahulu lebih besar dari kerajaan Amerika.

Siapa Aspan Alias ini, hebat  sangat ke mamat ini sehingga memandang rendah kepimpinan Perdana Menteri. Aspan ini kalau bertanding belum tentu boleh menang lagi untuk mewakili rakyat. Wakil rakyat pun tak layak lagi  sudah mahu kritik Perdana Menteri seolah olah dia hebat sangat.

Pendek kata  Aspan ini menyangkakan bahawa dia lebih hebat dari semua yang menguruskan MAS dan juga Air Asia dan tanggapan beliau adalah kerajaan mahu menipu rakyat dengan apa yang berlaku dengan MAS dan Air Asia. Siapa Aspan ini, Apakah dia ini manusia yang paling hebat yang boleh menggantikan Perdana Menteri dan boleh membawa  Malaysia menjadi sebuah negara yang paling maju di bawah kepimpinan Perdana Menteri Aspan Alias.

Beliau juga mengatakan bahawa UMNO sudah tidak lagi merupakan  parti yang membangunkan bangsanya tetapi hanya tinggal sebagai parti yang hanya memberi masalah bukan sahaja kepada orang Melayu, UMNO dan ahlinya sendiri tetapi kepada bangsa lain dan negara secara keseluruhannya. Ini hanyalah kerana Aspan kini telah menyertai DAPig dan di biayai oleh DAPig. Ini juga kerana DAPig telah mengambil alih memberi makan anak dan bini Aspan dan Aspan kini sanggup mencaci bangsa kerana menerima imbuhan dari DAPig.

Aspan sebenarnya tidak lebih dari seorang pencacai yang keciwa yang sentiasa mencari cerita telor setengah masak untuk digoreng bagi menerima imbuhan dari DAPig. Boleh percaya ka apa yang ditulisnya.