Sunday, August 21, 2011

Azmil Mustafa (aka Ali setan) kutuk orang Melayu? Klik tengok video di sini...



Dalam bulan Ramadan yang syahdu lagi mulia ini, tetiba seorang lagi bekas artis kena angin yang serupa. Dalam menyampaikan taskirah di sebuah masjid, ulang, masjid…di Masjid An-Nur, Kampung Melayu Subang kelmarin, Azmil Mustafa (aka Ali setan) kutuk orang Melayu selain daripada mengutuk Kerajaan dan polisinya, kaum-kaum lain turut menghina dan mempersendakan DYMM Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan. Tontonlah sendiri video di atas dan buat kesimpulan sendiri.


Selanjutnya klik : N9kini.com

6 comments:

  1. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

    Kembalikanlah semua fahaman kamu berlandaskan Al-Quran dan Sunnah Rasulnya.

    Rasullullah tidak meninggalkan harta benda kepada kita ( Ummatnya ) melainkan hanya wasiatnya yang terakhir yang tidak ternilai harganya iaitu :

    "Ku tinggalkan kepada kamu dua perkara,Takkanlah kamu akan TERSESAT buat selama-lamanya,selama mana kamu masih berpegang kepada keduanya,iaitu Al-Quran DAN Sunnah Rasulnya"

    Al-Quran dan Sunnah amat besar pengertiannya bagi orang yang mempunyai AKAL.

    Berpegang itu adalah tali buhul antara kedua-dua perkara.

    Sudah jelas lagi bersuluh jaminan daripada Rasulullah,jika tidak berpegang antara kedua-duanya adalah SESAT. Mungkin ramai yang mengatakan semua yang mereka perbuat itu betul,tetapi alangkah malangnya ia hanya sedikit sahaja tersimpang 1 darjah,adakah ia akan berada dilandasan yang lurus.. Fikirkanlah wahai umat Muhammad,Akhir zaman..

    Segala yang baik datangnya dari Allah,dan segala kekurangan daripada diri saya,sebagai penyampai walaupun satu potong ayat Al-Quran,

    ReplyDelete
  2. sy org melayu...tidak terusik pon apa yg perkatakan oleh Ust Azmil Mustapha ni, jika melayu yg menolak hukum Allah, jika melayu yg berbuat kemungkaran...bukan kata bodoh, malah Allah mengistilahkan mrk yg sesat itu lebih sesat dpd binatang. Apa yg nak di'terasa'kan dgn apa yg diceramahkan, sbb ia adalah realiti yg berlaku dewasa ini. Isu kaitkan dgn YDA Sultan Mizan, hanya perumpaan sahaja, manusia akhir zaman melebihkan manusia dpd melebihkan Allah dan segenap urusan kehidupan. Itu sahaja pointnya. Wallahua'lam...

    ReplyDelete
  3. xde slh rasanye apa yg die ckp..mmg btl apa yg die ckp..jgn cepat melatah..kita muhasabah diri btl ke x apa yg die ckp..btl kata Anonymous..die bkn kutuk YDAgong..Perumpamaan je 2..

    ReplyDelete
  4. salam,
    yang terasa bukan YDAgong tp pengampu yg terasa lebih, kebiasaan org yg bodoh sombong marah dikatakan bodoh. sesiapa yg mempunyai sifat sombong jer yg bodoh.

    ReplyDelete
  5. betul tu..
    yang banyak terasa n byak mulut skrang ne tukang ampu shj.. sanggup tikam dri bkang

    ReplyDelete
  6. hujah yg longgar, isi kurang, satu isi (menderhaka kpd Allah) tapi ditafsir dgn hujah yg nipis... perlu banyak pendedahan untuk mjadi penceramah yg baik.. keliru jugak, dalam tidak mahu mengagungkan org kafir, Azmir memuji keampuhan kereta kafir ( Mercedes )..

    ReplyDelete