Wednesday, August 17, 2011

Aspan oh Aspan ..kemaruk dan taksub pada DAP sehingga meramalkan BN lingkup PRU13

Kesian dengan Aspan Alias yang sekarang ini begitu kemaruk dan taksub sekali dengan DAP dan kebelakangan ini melihat DAP adalah sebuah parti yang hebat sekali. kata apa punj pasal DAP dengan Aspan Alias sekarang ianya tidak akan jalan dan tidak akan diterima oleh Aspan. Aspan sanggup pergi ke majlis  makan malam DAP yang pastinya menghidangkan ba alif ba ya.

Dalam tulisan terbaru Aspan yang banyak menggunakan angan angan dan sedikit fakta fakta yang sudah tidak lagi relevan untuk menrelisasikan penulisannya dan juga menyedapkan hatinya yang kini taksub kepada DAP, Besar kot , Anthony Loke hulur tiap tiap bulan Aspan. 99 % sukar untuk kita percaya lagi. Aspan Alias sekarang hanya mahu membuktikan kesetiaan dia kepada Anthony Loke.Mungkin Aspan sedang menginding mana mana kerusi yang boleh dia dicalonkan bawah tiket DAP.

Lihat saja apa yang di "pridict" oleh Aspan dalam tulisan terbaru Aspan :

" Kita sedikit sebanyak boleh membuat ‘prediction’ awal tentang apa yang akan berlaku di Semenanjung dalam pilihanraya nanti. Dalam pilihanraya yang lepas di Semenanjung BN telah memenangi hanya 80 kerusi termasuk kerusi yang di menangi oleh calun bebas yang menggunakan symbol PAS, iaitu Ibrahim Ali.

Dalam kumpulan 80 calon BN yang menang ini adalah 15 yang dimenangi oleh MCA, 1 oleh Gerakan dan 2 lagi oleh MIC. Lain-lain perkataan UMNO Semenanjung hanya memenangi 62 kerusi dan menjadi 70 kerusi jika di campurkan dengan kerusi-kerusi UMNO/BN yang dimenangi di Sabah.

Jika UMNO mampu mempertahankan semua kerusi yang dipertandingkan di Semenanjung ia bermakna UMNO hanya mempunyai 62 kerusi selain dari tambahan sebanyak 8 kerusi di Sabah (jika menang). Jika MCA tewas di 11 kerusi di Semenanjung seperti yang di telah di ramal oleh banyak pihak maka BN di Semenanjung hanya memenangi 67 kerusi kesemuanya. Justru BN terpaksa menjadikan Sabah dan Sarawak sebagai tumpuan untuk mencukupi kerusi bagi membentuk kerajaan dengan majoriti mudah 112 kerusi. "

Tulisan Aspan banyak berkisarkan kepada perkataan jika, Aspan lupa pula untuk menulis bagaimana pula jika rakyat yang sudah mulai bosan dengan pakatan rakyat dan sudah mula  merasakan tertipu dan jika mereka menghumban semua calon calon pakatan rakyat atau sebahagian dari calon calon berkenaan dan memberikan undi kepada Barisan Nasional. Siapa lagi  yang Aspan akan jilat selepas ini jika  Anthony Loke  juga menghuban Aspan .

Aspan tidak  perlulah mengkhianat perjuangan bangsa , tulis apa sekali rakyat sudah tidak percaya kerana mereka tahu di mana  landasan perjuangan  Aspan. bagi saja fulus lebat , orang itu lah yang baik, kalau tak bagi siapa aku akan tulis macam macam yang buruk mengenai diri kamu. Apakah Aspan tidak  merasa malu dengan orang orang kampung. Fulus punya pasal sanggup korbankan Melayu dan Islam.

11 comments:

  1. Carilah keuntungan dunia dengan menghalalkan apa cara sekali pun, tapi ingat kawan!!! Kita nak jawab soal tanggungjawab didunia ini dihadapan allah nanti, dah cukup sedia ke?

    ReplyDelete
  2. Jgn samapi anak cucu kita nanti kencing di kubur kita bila kita iada lagi apabila anak cucu kita merempat di bumi sendiri sdr Aspan.

    ReplyDelete
  3. haha .. berantakan umno nogori sixty9 ni .. kopit la kek kotiak mizz mah tu jantan2 tak do tolo macam pencacai umno ni ..

    ReplyDelete
  4. Pan usah macam tu pan. Anak2 kita ke luar negara sape tangung pan. Anak menantu pun tajan kerajaan. Lepas ni pan nak jadi menteri dap ke? mana M u pan

    ReplyDelete
  5. Aku banyak kenal kaki pencacai politik di KL ni. Depa ugut menteri itu menteri ini untuk dapat habuan. Kerja bukan ada pun .. pegilah the Mall, duduk kat star buck, lain cerita tak da, minum tak pernah bayar

    Tapi ini pertama kali aku jumpa pencacai Melayu yang sanggup gadai Maruah, bersekongkol dengan musuh Melayu dan Islam yang dah berpuluh puluh tahun,, orang lain pun kecewa juga pan...

    Inilah bila ada Melayu yang kemaruk wang dan jawatan ....

    aku percaya cakap kau pan, BN boleh kalah, dan kalau kalah pun kerana ada melayu melayu baruah macam kau .. lu akal pendek pan, lu kira senang hari ini tak kira susah akan datang pan .. sejahat jahat melayu pan, lagi hina melayu yang bersekongkol dengan DAP pan ..

    Aku Anti Aspan ....

    ReplyDelete
  6. Politik n9
    Kritikan kau kek aspan tidak langsung melambangkan melayu jenis umno yg boleh dihormati. Hujah yg bercampur baur dgn dendam dan benci tanpa menyuluh kelemahan dan kerosakan yg menyebabkan umno semakin dijauhi oleh orang melayu.
    Hujah kamu tidak ada. Hanya hujah tuduhan aspan hanya mahu cari makan. Wahai pencacai umno bingai...! Kalau dia nak cari makan melalui cara itu diio dah lobih kayo dari kau sumo yg baru belaja cari duit haram caro tu...

    Umno pilah

    ReplyDelete
  7. Apo pasal pulak politik N9 ni nampak telampau fobia dgn tindakan aspan join DAP ni? Kalau Aspan tu hanya tahap pencacai mcm yg kau org tuduh, apolak kau takut bona. Tak beghonti2 balun aspan dlm blog kau? Atau kau takut pasal umno N9 bwh pimpinan mat hassan memang tak buek kojo langsung utk pulihkan sokongan rakyat dan org melayu? Maso umno parah tahun 99, mat isa mampu beri kemenangan 100% kek BN, tp mat hassan masuk penggal ke 2 pogang MB, nyorih2 nak maut UMNO NS.
    Sepatut eh ini yg kau org kono pikirkan. Mcm mano nak botoan umno NS ni. Aspan tak kacau apo2 pun PRU2008 tapi UMNO NS nak mampuih yo. Kali ni kok aspan kacau UMNO ns, kito tengok apo jadi. Takkan tahap pencacai pun boleh lingkupkan UMNO mat hassan...
    Pemudaumnnorasah

    ReplyDelete
  8. UMNO pilah, sbnrnya aku x caya ko org UMNO, ko bangang tak atu baca atau tak ikut perkembangan.
    1) Aspan berada di pentas DAP mengkritik kerajaan, MN dan PM di Tampin sewaktu makan malam DAPig.
    2)Aspan kini adalah penulis Roket , utk mengelabu dan memfitnah kerajaan .
    3) skrg tulisan aspan penuh pujian kpd DAP dan mengutuk UMNO.
    4) ko faham faham lah knp ini terjadi, ku Li dah tak bayar, nak ngecek ngan Rais Yatim pun tak dapek , ko fhm fhm ajalah.

    kalau nko x faham membaca tak yah mengkritik. jgn malukan umno pilah.

    ReplyDelete
  9. UMNO Kuala Pilah , kalau x tahu usah lah nak bercakap. sokong aspan sbb apa, sedara ke. atau balaci aspan, btllah apa yg dcitulis oleh PNS.

    ReplyDelete
  10. Budak kg tongah & anon 1.17am..
    Kok tak tau nak hujah jgn buek malu blog PNS..memang kau bangang yg amat...ado ko hujah main faham2yo lah..kuli tak bayar rais tak bagi... Abih kau ni sapo yg bagi? Mail lasim? Mat Hassan? Atau kau ni memang tahap2 RM5 yo? Memang boto dio duduk pentas DAP, tulih dlm roket. Sapo ckp tak boto? Sapo yg nafikan bondo tu? Jadi apo yg kau nak kobaan sebona eh? Mangkuk! Tak tau nak hujah kau nak hujah..den yakin org kau ni lah yg cari makan dlm politik..itu pasal apo yg org buek kau suruh faham2 yolah. Kau ingat sumo org lain perangai macam kau...

    ReplyDelete
  11. Salam (kepada aspan)
    ni aku nak tanye sikit...
    awat hg tak masuk PAS yg tentunya majoriti melayu dan Islam ? mana perginya iman kau ni haa ? hanya untuk kuasa yang belum pasti sampai sanggup nak join DAP...

    ReplyDelete