Saturday, October 1, 2011

Sembilan persatuan bergabung anjur majlis Hari Raya Aidilfitri

SEREMBAN 30 Sept. - Sebanyak sembilan persatuan di negeri ini bergabung menganjurkan sambutan Hari Raya Aidilfitri yang berlangsung dengan meriah dan penuh warna-warni di sini, kelmarin.

Majlis yang diadakan dengan kerjasama Majlis Pertubuhan Wanita Kebangsaan (NCWO) negeri ini dikenali sebagai Majlis Amal Sumbangsih Ukhuwah Hassanah, Ummad Mahabbah Baldatun Thoiyibbah.
Majlis itu lebih bermakna apabila enam persatuan yang bukan ahli gabungan NCWO bergabung menjayakan sambutan berkenaan.

Ia terdiri daripada Persatuan Cina Muslim Malaysia Cawangan Negeri Sembilan (NS) (MACMA), Kongres India Muslim Malaysia NS (KIMMA NS), Persatuan Darus Saadah (MRA), Badan Kebajikan Orang Asli Islam NS (BKOAI), Persatuan Parkinson NS (PPNS) dan Persatuan Orang Pekak NS (NESDA).
Lebih 300 orang yang terdiri daripada ahli-ahli persatuan, ahli keluarga mereka, Orang Asli, ibu tunggal, anak yatim, pesakit Parkinson, Orang Kurang Pendengaran yang terdiri daripada berbilang bangsa dan agama menghadiri majlis tersebut.

Yang Dipertua NCWO negeri ini, Raja Datin Seri Salbiah Tengku Nujumudin berkata, ia kali pertama gabungan sembilan persatuan mengadakan majlis Hari Raya Aidilfitri yang sangat meriah.

No comments:

Post a Comment