Monday, October 29, 2012

Felda nafi Genting miliki saham FGV




Felda menafikan dakwaan Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman bahawa 400 juta unit saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) dimiliki oleh Genting Berhad.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, dakwaan itu sengaja dilakukan bagi memberi gambaran palsu dan menimbulkan persepsi jahat kepada peneroka tentang penyenaraian FGV di Pasaran Utama Bursa Malaysia.

Tegas beliau, semasa proses pra-IPO, tiada saham yang diperuntukkan kepada Genting Berhad dan mengikut peraturan Bursa Malaysia, mana-mana pemilikan baru saham yang melebihi 5 peratus perlu diumumkan melalui laman Pengumuman Bursa Malaysia.

"Sekiranya Genting Berhad memiliki 12 peratus saham dalam FGV, Genting perlu memfailkan notis pemilikan saham tersebut.

"Bagaimanapun, sehingga kini tiada notis yang difailkan oleh Genting kepada FGV,’’ katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. 


Kita sedia maklum.. bila belah sana terdesak untuk memenangi hati pengundi, kita di sini perlu mempertahankan dengan fakta yang benar. Menjelang PRU13 ini, kita tidak bekerja untuk mengembalikan kepercayaan pihak belah sana kepada pihak di sebelah sini kerana pribadi dan serangan demi serangan membuta tuli mereka.

Bila mereka memainkan isu 'otak udang' dengan harapan rakyat tersentak dengan dakwaan mereka.. di kala itu, pihak sebelah sini perlu bekerja lebih kuat lagi. Kita bekerja bukan sahaja untuk memenangi parti.. kita mahu fakta yang diberikan ini akan menjadikan mereka /rakyat berfikir waras untuk memilih terbaik buat mereka..

Adakah lebih bagus memilih parti 'otak udang' yang gila auta dari memahami halatuju dan pendekatan hari ini yang memberi bukti dalam bentuk fakta.. Pengkhianat mungkin adalah.. Tetapi tak kan mungkin kita nak membiarkan begitu sahaja..

Kami di sini tiada lain.. tetap memberi jawapan dengan penuh keyakinan.. "BROOOOOOOOOOOOOOOOO.. ada Genting mengfailkan notis pemilikan saham itu?? Kalau ada tunjuk bukti.. Kalau photoshop pun photoshop lah.. yang penting bukti.."

Inilah dia blog-blog yang menabur fitnah bagai.. dah kenapa?? Tersedak sudah?? Sudah tersedak??

Rakyat Marhaen blogspot, PKRL blogspot, BM Malaysia Cronicle dot Com, SedakaSejahtera blogspot dan banyak lagi blog yang memainkan isu tersebut..

Seperti biasalah.. banyak main isu.. kononnya.. betul lah tu.. 

PNS kata.. memang betul lah cerita tu.. tetapi betul-betul pembohong.. PEMBOHONG!!!

Kenapa nak letihkan pemikiran warga FELDA yang sememangnya bersyukur dengan kenikmatan hari ini?? Sudah-sudahlah tu..


No comments:

Post a Comment