Tuesday, September 27, 2011

PENYOKONG PAKATAN RAKYAT BALING BATU KEARAH MAT SABU DI SEREMBAN

Seremban - PAS kawasan Seremban mendakwa tindakan mereka yang membaling batu menyerang dan menimbulkan  kekecohan pada majlis  Aidilfitri serta ceramah Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu di Ampangan kelmarin adalah tindakan  dirancang.

Yang Dipertua Pas kawasan Seremban, Mk Ibrahim Abd Rahman berkata, bentuk serangan yang dilakukan pihak terbabit jelas menunjukkan mereka telah menyusun strategi daripada peringkat awal.

"kita berpendapat ia tindakan dirancang sebab ia dilakukan secara langkah demi langkah. Kehadiran mereka pada malam itu bukan mahu menyerahkan memorandum, kerana sebarang kertas pun kita tidak nampak."

Kalau ianya terancang tentulah ada orang dalam yang rancang sebab orang dalam saja yang tahu apa  yang telah dirancang. Untuk pengetahuan MK Ibrahim yang membuat serangan itu sebenarnya adalah ahli Pakatan rakyat yang tidak puas hati dengan Mat Sabu.

Hanya orang Pakatan Rakyat sahaja yang berani menyerang dikubu sendiri dan perangai ini hanyalah perangai militan PAS dan juga  samseng Pakatan Rakyat. Menurut  MK Ibrahim lagi protes yang dianjurkan ini menghalang sistem demokrasi negara. MK Ibrahim mungkin lupa akan protes BERSIH , tidak kah protes BERSIH menghalang sistem demokrasi negara.

Apa yang berlaku ini memberikan gambaran bahawa rakyat sudah bosan dengan cara  kepimpinan PAS sehingga ahli PR sendiri sanggup melakukan protes terhadap  Pemimpin tertinggi mereka.

No comments:

Post a Comment