Tuesday, January 1, 2013

Nasihat Isa Samad kepada ahli UMNO...


Setiap anggota Umno perlu bersedia berkorban dengan melupakan segala ketidakpuasan hati yang menimbulkan perpecahan terutama di peringkat bahagian, menjelang pilihan raya umum ke-13 (PRU13). Ketua Umno Bahagian Teluk Kemang, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berkata, pengorbanan tersebut amat penting untuk dilaksanakan setiap anggota parti bagi memastikan tumpuan sepenuhnya dapat diberi terhadap usaha untuk memenangkan calon Barisan Nasional (BN). 
"Masalah dalaman di bahagian masing-masing mesti dihapuskan ataupun dikurangkan, kerana jika tidak ia akan memberi kesan kepada (keputusan) pilihan raya nanti.

"Bagi mereka (anggota Umno) yang benar-benar sayangkan parti yang ingin parti menang, tentu akan dapat mengorbankan sedikit sebanyak apa-apa yang menimbulkan keraguan atau masalah terhadap diri mereka, untuk kebaikan parti," katanya kepada Bernama.

Katanya, jika anggota parti tidak dapat melupakan segala ketidakpuasan hati yang dirasai, kemungkinan menjelang pembubaran Parlimen nanti, akan menimbulkan suasana kelam kabut yang boleh memberi kesan terhadap aktiviti kempen parti.

"Kalau kita dapat melakukan pengorbanan ini (melupakan perasaan tidak puas hati) apabila Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) mengumumkan sahaja pembubaran Parlimen, kita sudah boleh laksanakan tanggungjawab, walaupun sekarang ini kita sudah boleh laksanakannnya.

"Kita tidak mahu dalam tempoh berkempen nanti selepas pembubaran Parlimen, kita membuang masa dua atau tiga hari, bagi membetulkan calon atau sebagainya, ini tidak boleh kita amalkan, kita tidak boleh gunakan tempoh masa yang amat penting ini untuk menyelesaikan masalah dalaman," katanya.

Mohd Isa yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang turut mengingatkan agar anggota Umno tidak melakukan sabotaj terhadap parti dan perlu sentiasa merenung dan memikirkan nasib parti selepas PRU13.

Dalam pada itu, beliau yang juga Pengerusi Felda berkeyakinan bahawa BN mampu memenangi kesemua 54 kerusi Parlimen yang mengandungi kawasan Felda di seluruh negara, kerana kerajaan telah berjaya membawa pelbagai kebaikan bagi masyarakat peneroka yang tidak mampu diberikan pembangkang

No comments:

Post a Comment