Thursday, November 15, 2012

Awal Muharam 1434H - Masa terbaik kak Izzah kita BERTAUBAT??



Ish!!! Tak habis - habis lagi ke Si Kakak ni basahkan tilam dia? Tidur semalam kenapa tak pegi bilik air dulu? Asyik terkencing atas katil ni apa pasal?

Takkan la baru kena cabar macam ni pun boleh basah tilam dibuatnya? Pemimpin menda kejadahnya kalau takut terima cabaran macam ni?

Oh ye. Lupa pulak. Dia ni bukannya pemimpin. Masih budak - budak lagi. Jadi, tak heran la kalau kain dia asyik basah je setiap kali kena cabar. Kata pepatah, kalau takut dilambung ombak, jangan gatal la nak jadi wakil rakyat!!! Buat menyusahkan orang je!!!
KUALA LUMPUR - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar dicabar menyaman ahli Majlis Peguam, Siti Zabedah Kasim jika merasakan beliau benar.

Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, Ahli Parlimen Lembah Pantai itu bukan sahaja perlu menyaman Siti Zabedah malah portal berita propembangkang, Malaysiakini berhubung kenyataan kontroversi yang dikeluarkannya.

"Taktik hanya memilih pihak tertentu untuk disaman adalah cara biasa bapanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan sesetengah pemimpin pakatan pembangkang apabila sesuatu isu yang tidak dapat dijawab.

"Saman terhadap media juga dilihat bagi mengelirukan rakyat kononnya mahu menunjukkan mereka di pihak yang teraniaya dan mengalihkan perhatian rakyat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas tindakan Nurul Izzah yang mahu menyaman beberapa media dan media alternatif kerana mendakwa kenyataannya telah diputar belit.

Siti Zabedah adalah individu yang menanyakan soalan sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu pada forum yang bertajuk Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? baru-baru ini.

Dia kecewa dengan Nurul Izzah yang sepatutnya mempertahankan kenyataannya berhubung kebebasan beragama itu dan bukan memusing kenyataan tersebut 180 darjah, seperti yang dipetik dari laman portal Free Malaysia Today.

Tambah Azwanddin, beliau bersetuju dengan pandangan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa bahawa sepatutnya Nurul Izzah perlu menarik balik kenyataan itu dan bertaubat atas kesalahan yang dilakukan.

"Sesungguhnya Allah SWT maha pengampun lagi mengasihani, jangan takut untuk mohon maaf.
"Saya lihat media hanya melaporkan apa yang dikatakan oleh Nurul Izzah yang dilihat bercanggah dengan agama Islam," jelasnya.

No comments:

Post a Comment