Thursday, December 13, 2012

Ketua Penerangan MIC pusat bakal letak jawatan setelah Surendran bawa 300ribu yang dimaksudkan.. Dah lama PANAS!!!

Seronok juga tengok puak-puak pembangkang yang terus mengelupur semakin dekat nak pilihanraya umum. Sebelum ini, mereka bersungguh-sungguh kerjakan SuruhanjayaPilihanraya (SPR), kononnya tidak telus dan adil.
Bila kerajaan setuju tubuhkan jawatankuasa khas peringkat Parlimen bagi penambahbaikan proses pilihanraya, mereka sendiri tidak mahu sertai. Kini, isu-isu berkaitan SPR sudah hampir senyap kerana banyak perkara sudah diperbaiki.

Pembangkang juga turut mainkan isu Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) berikan kad pengenalan kepada rakyat asing di Sabah. Kononnya untuk tambah pengundi-pengundi Barisan Nasional (BN).

Sekali lagi kerajaan bersikap adil dengan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di Raja bagi menyiasat dakwaan itu bermula Oktober lalu. Ini yang buat pembangkang ‘mati kutu’.

Apa saja masalah mereka timbulkan, kerajaan menangani cara terbaik dengan mengambil tindakan sewajarnya. Senang cakap pembangkang sudah habis modal nak salahkan kerajaan.

Namun, kerana cita-cita nak tawan Putrajaya belum padam, pembangkang terus cari akal nak burukkan kerajaan. Mereka cetus isu baru kononnya ada 300,000 orang kaum India yang tiada
status kerakyataan di negara ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri sudah menjelaskan hanya ada 9,000 kes sahaja dan sebahagiannya sudah selesai. Beliau kata dakwaan PKR ada 300,000 itu bohong.
Pembangkang mana mahu mengaku salah dan kalah.

Sebab itu pagi Rabu,PKR tetap teruskan juga cadangannya hendak bawa mereka yang didakwa tiada taraf kerakyataan adakan protes di pejabat JPN di Putrajaya.

Daripada jumlah yang datang sudah nampak temberang mereka.kerana hanya lebih 200 orang sahaja sertai  protes itu.

Hadir di protes berkenaan ialah juara isu itu Naib Presiden PKR N Surendran dan dua Ahli Parlimen PKR S Sivarasa dan S Manickavasagam. Mereka juga buat kecoh hendak masuk ke pejabat JPN..

Tengok pada jumlah yang hadir ini, Ketua Penerangan Pemuda MIC, S. Subramaniam cabar pembangkang bawa 300 ribu yang dikatakan tiada surat beranak.

"Mereka janji hendak bawa 300 ribu orang tetapi yang hadir hari ini rata-rata merupakan ahli politik Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan PAS.

"Apa yang cuba ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat (PR)? Mereka hanya mempolitikkan keadaan semasa dengan bermain politik kotor dan bukannya hendak menyelesaikan masalah," katanya.

Katanya, MIC ada membuka kaunter pendaftaran kepada mereka yang masih belum mempunyai pengenalan diri tetapi yang hadir sekitar 30 orang sahaja dan tiada seorang peserta demo mendaftarkan diri.

Angin tengok gelagat pembangkang itu, Subamaniam turut mencabar penganjur demo, timbalan presiden PKR N. Surendran untuk membawa 300,000 orang yang didakwa tidak mempunyai pengenalan diri dan akan meletak jawatan jika beliau mampu melaksanakannya.

"Kalau dia (N. Surendran) berani tunjuk 300 ribu orang itu, saya akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Penerangan Pemuda MIC Kebangsaan... Saya cabar dia sekarang," katanya.

Apa lagi pembangkang nak kelentong atau jadikan isu selepas ini tak tahulah.

Macam orang dah nak lemas, pembangkang sanggup berpaut pada sehelai rambut pun tak mengapa asalkan dapat tunjuk kononnya mereka membela rakyat.

Sebenarnya, rakyat semakin muak dengan wayang mereka. 

No comments:

Post a Comment