Saturday, March 10, 2012

Anwar bila turun padang... Apa ada?

Nampak jauh beza kalau nak di bandingkan parti pembangkang bila turun padang. Mereka, terutama Ketua Pembangkangnya Anwar bila turun padang... Apa ada? 

Nampak hanya sibuk menyalak menghasut fikiran rakyat dan fitnah kerajaan. 
 

Itulah juga kepercayaan Anwar... Baginya menghasut dan memfitnah sahaja dia boleh ditabalkan menjadi Perdana Menteri Malaysia. Tetapi rakyat bukan seperti tahun 2008, kini rakyat semakin sedar pakatan pembangkang hanya pandai bermain dengan kata-kata sahaja. Sedangkan setelah diberi amanah, mereka tidak mampu melakukannya.

Bukan itu sahaja pakatan pembangkan yang ada hari ini lebih seperti kera mendapat bunga berebut bagai nak gila sedangkan rakyat terus dibiarkan menghadapi masalah.


Tapi, PN9 amat berpuas hati dengan lawatan kerja yang di anjurkan BN setiap kali pemimpinnya turun padang bertemu rakyat. Nampak jelas keperihatinan serta sentuhan denyut rakyat yang ditunjukkan. Pelbagai permasaalahan di selesaikan serta jalinan mesra rakyat dapat di rasakan. 

Semalam Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, sekali lagi turun ke N.Sembilan ( Johol ) bertemu rakyat. Pelbagai aktiviti di atur.

Berucap di hadapan rakyat, benar sekali apa yang dinyatakan YAB. TPM. Memang tiada sebab untuk kita menolak BN pada PRU 13 nanti.


Kerajaan BN memang telah membina banyak tunjuk kejayaan dan kemajuan, hasil kerjasama yang baik antara rakyat dan pemimpin selain direstui oleh Allah SWT.
 

BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengambil banyak inisiatif antaranya mewujudkan program transformasi dalam pelbagai bidang yang kesemuanya berasaskan kepada denyut nadi rakyat. 



YAB. TPM & MB Negeri Sembilan bertemu rakyat di Johol.
Dalam pada itu, TPM mengumumkan peruntukan sebanyak RM550,000 untuk menaik taraf bangunan Sekolah Menengah Agama Johol, RM100,000 untuk membina kelas tambahan Sekolah Kebangsaan Dato’ Inas; RM1.5 juta untuk membina Masjid Baru Gentam, Kuala Pilah dan RM320,000 untuk menaik taraf masjid, selenggara jalan dan membina surau dalam kawasan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) Ulu Inas, Johol.

Kepada rakyat, renung-renungkan lah.... Pada masa sama kita harus menilai adakah parti dan kerajaan yang dipilih itu kelak mampu memikul amanah, menjaga masyarakat, agama, bangsa dan negara. Bukan sekadar pandai menyalak saja. Tapi habuk pun tarak!


Pendapat PN9, BN pilihan terbaik. Undilah BN!

No comments:

Post a Comment