Monday, February 13, 2012

Guan Eng merepek lagi dah... Saksikan video disini!



Tak sudah-sudah pihak pembangkang membuang masa dan tenaga mereka dengan mencari jalan untuk memperlekehkan setiap program baik yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional yang memerintah hari ini.

Tak perlulah Lim guan Eng nak merepek banyak tentang program bantuan kerajaan seperti yang dilaporkan oleh malaysikini yang nampaknya seperti ada udang sebalik batu. 

Kononya nak menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menjadikan bayaran RM500 tunai kepada keluarga berpendapatan rendah dan elaun RM100 kepada semua pelajar sekolah, sebagai satu program tahunan.

Pada masa yang sama menyebut pula tentang nak melihat keikhlasan YAB PM dalam membantu rakyat, dan bukan hanya berbuat demikian untuk menang pilihan raya.

Ini semua sikap telunjuk lurus kelengkeng berkait... Nampak saja baik, tetapi di belakang berniat jahat. Dengarnya saja elok, tapi bermaksud nak memalukan dan cuba memburukkan keadaan.
DAP janganlah hanya pandai menyalak, buatlah sesuatu yang lebih baik daripada apa pendekatan yang telah kerajaan hari ini dah buat..

PKR dan PAS pula bagaimana ?.... Jangan, cakap saja banyak, sedikit habuk pun tarakkk. Cukup-cukuplah kutip dan  songlap duit derma rakyat kat tapak-tapak ceramah tu…Bukannya nak tolong, menyusahkan rakyat lagi ada lah....

Untuk pengetahuan puak-puak pembangkang khususnya Lim Guan Eng, Kerajaan Barisan Nasional (BN) berkeyakinan dapat menyalurkan bantuan persekolahan RM100 dan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 pada setiap tahun memandangkan ekonomi negara yang di tadbir oleh Barisan Nasional mencatatkan pertumbuhan begitu pesat dan semakin bertambah.

Kepada rakyat, insyaAllah bantuan secara berterusan dapat dilaksanakan sekiranya rakyat terus memberi kepercayaan terhadap BN untuk terus memerintah negara ini.

 Dengan kebijaksanaan kerajaan hari ini mengembangkan ekonomi, kita percaya beban rakyat akan sentiasa dapat diringankan.

Saksi dan dengar, apa yang di perkatakan oleh YAB. Perdana Menteri pada sedutan video di bawah:

Kerajaan BN tidak memperdagangkan janji kepada rakyat.


No comments:

Post a Comment