Thursday, February 14, 2013

Pilihan Raya Umum 2008 Pembangkang Jual Janji, 2013 Jual Fitnah


Semakin hampir tarikh pilihan raya, pembangkang semakin terdesak, fitnah dan pembohongan menjadi modal ceramah untuk memburuk-burukkan kerajaan kerana menyedari taktik yang digunakan ketika pilihan raya 2008 tidak lagi diterima rakyat.

Exco Wanita UMNO, Suraya Yaacob berkata pada pilihan raya lalu, pembangkang telah menggunakan taktik dengan membuat pelbagai janji untuk mendapatkan sokongan dan apa yang dilakukan membuahkan hasil sehingga berjaya menawan beberapa negeri.

“Kali ini, pembangkang tidak berani membuat pelbagai janji seperti apa yang dilakukan pada pilihan raya 2008, mereka nampaknya lebih mirip kepada membuat fitnah terhadap kerajaan dan individu dalam usaha untuk mendapatkan sokongan.

“Antara fitnah yang dibuat oleh pembangkang ialah mengatakan negara ini akan bangkrap jika terus diperintah oleh Barisan Nasional, sedangkan pencapaian negara terus mendapat pujian daripada negara luar dalam menangani kemelut ekonomi global.

“Mereka sebenarnya sudah kehabiasan modal, rakyat telah kehilangan kepercayaan kepada pembangkang, lihat apa yang sudah dilakukan oleh pembangkang sejak memerintah Kedah, tiada pembangunan yang dibuat untuk rakyat Kedah,” katanya kepada UMNO-online.

Suraya berkata demikian ketika diminta mengulas perkembangan terkini politik tempatan berhubung tindakan pembangkang lebih cenderung membuat fitnah dalam siri ceramah yang diadakan terutama di kawasan luar bandar.

Beliau yang juga ADUN Sungai Tiang, Kedah berkata pembangkang terpaksa bertindak sedemikian kerana ingin menutup permasalahan yang berlaku di kalangan parti dalam pakatan pembangkang apabila mereka tidak bersependapat dalam sesuatu isu.

“Macam mana nak perintah negara, jika mereka sendiri tidak bersependapat dalam sesuatu isu yang besar seperti apa yang berlaku sekarang, mereka tiada perancangan untuk negara, niat mereka sebenarnya lebih untuk merampas tampuk pemerintahan daripada Barisan Nasional.

“Kita lihat apa yang dilakukan mereka, mereka cuba mengheret rakyat degan meniru seperti apa yang berlaku di beberapa negara di Asia Barat, mereka buat perhimpunan untuk dapatkan sokongan yang kononnya itu adalah suara rakyat,” katanya.

Suraya berkata, beliau tidak hairan jika pembangkang akan terus menyerang kerajaan dengan pelbagai fitnah dan pembohongan, yang penting pada adalah untuk menimbulkan persepsi buruk rakyat kepada kerajaan dan akhirnya menyokong mereka. -MediaUMNO

No comments:

Post a Comment